A napokban nyíló Detroiti Autókiállításon a távol-keleti és európai e-autók mellett ott lesznek az új amerikai modellek is, de az USA-ban még meg kell győzni az átlagos autó-vásárlót az elektromos kocsik előnyeiről. Tavaly összesen 361.000 villany- vagy hibrid autót adtak el az országban, ami a teljes autóvásárlás 2 százaléka volt. A kocsik felét a Tesla gyártmányai tették ki.
A lassú növekedés egyik oka, hogy Amerikában olcsó az üzemanyag és Trump elnök még enyhítette is a környezetvédelmi előírásokat. Ugyanakkor kevés a töltőállomás, különösen a keleti és a nyugati partvidéktől távol, az ország középső részein.Eddig 20.000 van belőlük, míg benzinkútból 150.000. A családi házban lakók tudják otthon tölteni autójuk akkumulátorát, a bérházakban élő milliók számára viszont kevés még a lehetőség.
A Volkswagen konszern a dízelbotrány körüli perekben kötött egyezségben vállalta, hogy két milliárd dolláros költséggel épít ki
A nehézségek ellenére a nagy amerikai gyártók is fokozottan az e-kocsikra tesznek. A Ford 11 milliárd dolláros költséggel fejleszt ki a következő öt évben 16 teljesen elektromos és 24 hibrid kocsit. Az első, a Mustanghoz hasonló SUV 2020-ban kerül forgalomba. A General Motors növeli a Chevrolet Bolt villanyautó termelését és elektromos meghajtást ad a Cadillac egyre több típusának. A gyorsabb fejlesztést segíti, hogy nagyobb kapacitásúak és olcsóbbak lettek az akkumulátorok és sikerül leszorítani a töltési időket.
(Forrás: The New York Times)