Kiadványban legyél maximalista

A kiadványok, prospektusok még ma is a leghatékonyabb marketingeszközök közé tartoznak, de csak akkor tudod eljuttatni a célközönségedhez az üzenetedet, csak akkor lesznek elkészült kiadványaid vevőszerző kiadványok, ha jól kommunikálható és figyelemfelkeltő képek és tipográfiai elemek jelennek meg benne – figyelmeztet szakértőnk, Kocsis Zoltán, aki öt plusz egy tippet ad a vállalkozásoknak, hogy mire ügyeljenek nyomtatványaik megálmodásánál.

Rengeteg lehetőség áll az emberek és a cégek előtt termékeik és szolgáltatásaik reklámozására. Van egy nagyon fontos tényező, amit nagyon sok cég figyelmen kívül hagy: ez pedig az, hogy ha egy marketinganyaguknál az első 2 másodperc alatt nem tudjuk felkelteni az olvasó érdeklődését, akkor el is veszítettük őt. Az ember vizuális lény, nagyban befolyásolja tevékenységét, amit lát. Ezt a látványt lefordítja érzelmekre, és ez alapján dönti el vásárlási szándékát. A Te cégednek marketinganyagaival eléred azt a célt, amit kommunikálni kívánsz?

Hogyan tervezz egy jó kiadványt?

Kiadványa és nyomtatott anyaga ma már tényleg bárkinek lehet, csak meg kell ezzel bízni egy felkészült grafikai csapatot, majd a kész grafikai tervekkel elmenni egy nyomdába. Viszont a jó kiadvány ennél már bonyolultabb, és éppen ezért ritkább. Most a brosúrán keresztül bemutatom, hogy a szakmában mit tartunk szép és hatékony grafikai tervnek és kiváló kiadványnak, illetve azt hogyan készítjük el.

Kép: Pixabay

Első tipp: legyen célja!

Határozd meg, hogy a brosúráddal mit és milyen célcsoportot akarsz elérni, és ez konkrét cél legyen. A legnagyobb hiba egy kiadvány tervezésénél, ha azért csinálod, hogy legyen. Cél nélkül jellegtelen lesz. Cél lehet az, hogy a kiadvánnyal értékesítesz. Esetleg egy konkrét termék előnyeit bemutatod a cégvezetőknek, és kapcsolatfelvételt kívánsz elérni.

Második tipp: tervezz letisztultan!

Ne használj túl sok betűtípust, túl sok színt és minden oldalon más dizájnt – ettől csak egy összefüggéstelen giccs lesz az eredmény. A jó kiadvány stílusa a cég stílusához hasonló, az arculati elemekből építkezik, és a dizájn alátámasztja azt, amiről beszélsz. Játékos betűtípussal nem adhatsz el szívgyógyszereket, játszóházat pedig ne a tradicionális és komoly színekkel mutasd be.

Harmadik tipp: papírból csak kiválót!

Fényes vagy matt, jó tapintású papírra nyomtasd a brosúrát, mert az igényes papír igényes cégre utal. Az sem mellékes, hogy a kiadvány olvasása jó minőségű alapanyaggal jobb élményt is nyújt, így nagyobb a valószínűsége annak, hogy végigolvassák.

Szerzőnkről:
Több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.
Negyedik tipp: szövegezd jól!

A szöveg ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb, mint a dizájn. A képeket nem tudom elolvasni, ugye. A jó brosúraszöveg mentes mindenféle céges sablonszövegtől, és az általános állítások helyett a konkrétumokra céloz. Tehát nem „ügyfeleink igényeinek maximális kielégítését tartjuk szemünk előtt”, hanem „minden határidőt betartunk”, és „a projekthez 3 módosítási kört kérhet”. Használj nagy formátumú képeket.

Ötödik tipp: legyél egyszerű, de egyedi

A kiadványtervezés során bátran használj különleges formátumokat. Játszhatsz azzal, hogy a brosúrát máshogy kell kihajtani, kivehető lapokat raksz be, negatív térben jeleníted meg a szövegedet, és így tovább, a lehetőségek száma végtelen. Viszont törekedj az egyszerűségre. A szövegek ne lebegjenek összevissza az oldalon, az olvasás sorrendje legyen egyértelmű. Minden olyan kreatív megoldást kerülj el, ami látványos, de zavaró.

Plusz egy: gondolkodj egységekben

A céges brosúrádat és kiadványodat értelemszerűen a céges arculatodnak megfelelő stílusban készítsd el, viszont csinálj egyszerre teljes „kiadványcsaládokat”. Nagyot emel az egységességen, ha a brosúrád, szórólapod, hirdetéseid, leveleid, prospektusaid és minden display-anyagod ugyanolyan stílusú, a szlogenek és főcímek visszaköszönnek. Elkészíteni is gyorsabb, ha teljes kiadványcsomagokat rendelsz, nem pedig ma egy brosúrát, jövő héten egy szórólapot.

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo