Eladni is lehet az Instagramon

Az Instagram közösségi platformon naponta 200 millió felhasználó látogat meg legalább egy üzleti profilt, ami komoly lehetőség az e-kereskedők számára. A Kosárérték magazin bemutatott pár eszközt, amik megkönnyítik az Instagramon történő hirdetést, eladást.

Ahhoz, hogy hatékonyan kezdjünk eladni az Instagramon, már nem kell külön fejlesztőt megbíznunk - írja a Kosárérték e-kereskedelmi magazin. Az eszközök ennek megkönnyítéséhez rendelkezésre állnak és bárki számára elérhetők, egy részük magától az Instagramtól jön, másokat harmadik fél készített. Lehetőség van létrehozni shoppingolható posztokat, történeteket, galériákat, de értékesíthetünk kommentek útján és az influenszerek is pénzzé tehetik posztjaikat. A lehetőségek száma folyamatosan bővül, elkezdeni bármikor lehet, de egyszer muszáj lesz, ezért jobb későn, mint még később.

Shoppingolható posztok az Instagramtól

Az Insta’ és a magyarok
Mind fontosabbá válik az Instagram a magyar internethasználók körében, ezért most Lévai Richárd online marketing szakértő segítségével megnézzük, kiket és hogyan érhetünk el ezen a közösségi oldalon.
Idén vezette be az Instagram a shoppingolható posztok rendszerét. A Facebookon már korábban használható funkció lényege, hogy a képen a személyek taggeléséhez hasonló módon meg lehet jelölni a termékeket, amikre rákattintva azonnal meg is lehet vásárolni azokat. Ehhez annyit kell tenni, hogy profilunkat üzleti profillá kell alakítani, és össze kell kötni a Facebook-katalógusunkkal, amit az oldalunkon, a Business Managerben, a Shopify rendszerén keresztül vagy a BigCommerce platformon tudunk létrehozni.

A termékek új és régi posztokon utólag is megjelölhetők, közvetlenül az üzleti Instagram-profilból, de egy képen legfeljebb 5, egy többképes posztban legfeljebb 20 árucikk jelölhető meg. A vevők úgy vásárolhatják meg ezeket, hogy nem is kell kilépniük az Instagram alkalmazásból.

Shoppingolható matricák az Instagramtól

Néhány hete, most augusztusban újabb vásárlást megkönnyítő fejlesztést jelentett be az Instagram, mégpedig a történetekben (azaz a 24 óra után eltűnő Storyk-ban) elhelyezhető shoppingmatricákat. Ez jelenleg tesztüzemben működik, azaz csak néhány kiválasztott márka használhatja, de hamarosan széles körben is lehetővé válik. A megoldás ugyanúgy működik, mint a hagyományos posztoknál, tehát a matricát a képen vagy videón látható termékre kell elhelyezni, amit aztán a felhasználó rákoppintás után megvásárolhat. A matrica lehet egy bevásárlótáska ikonja, a termék neve szürkével vagy színessel, de akár áttetsző szöveg is.

Like2Buy a Curalate-től

A gyártó szerint termékük ugyanúgy shoppingolhatóvá teszi az Instagramot, csak jobban. A program automatikusan elhelyez egy linket Insta-profilunk bio részében, amit követve a felhasználó a Like2Buy galériában találja magát. Itt aztán megnézheti az összes poszthoz kapcsolódó terméket, elolvashatja azok történetét és így tovább. Lehetőség van a posztok és Story-k időzítésére is, a kampányok teljesítménye jól követhető. A funkciók nyilván sokkal bővebbek, de megvan az a hátránya, hogy a felhasználó több koppintással jut el a vásárlásig, és el kell hagynia Instagram-alkalmazását. A szolgáltatás skálázhatóan fizetős.

Shop Social

Az albán fejlesztésű szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az Instagram-feedünket egyszerűen beágyazzuk a weboldalunkba, így nem kell külön e-kereskedelmi modult beépíteni. A Shop Social használatával kereshetővé válnak a termékek, így a vásárlónak nem kell a sok fotó között böngésznie, ha más képeket is szeretne látni róla. Követhetők a kattintások, riportolható a kampányteljesítmény, és a program lehetővé teszi a Google Analytics-integrációt is. A szolgáltatás havi 49 dollárba kerül.

Postcart

Postcart egy e-kereskedelmi keretrendszer, aminek segítségével bármelyik meglévő Instagram-poszt eladható termékké válik, de az is lehetséges, hogy az egész profilt beágyazva változtassuk át azt webáruházzá. Automatizálhatók a termékvariációk (szín, méret, felszereltség) és valós idejű szállítási információkat is képes a rendszer megjeleníteni. Az egyéni profil ára havi 10, az üzletié havi 20 dollár.

InstaOrders

Az egyszerű felépítésű program szintén webáruházzá változtatja az Instagram-feedet, egyszerűen be kell jelentkezni felhasználónévvel és jelszóval, és már indulhat is a termékfeltöltés. Ezt csak egyszer kell megtenni, mert utána a rendszer folyamatosan figyeli és automatikusan szinkronizálja az online boltot az Instagramra feltöltött új képekkel, videókkal és termékekkel. A rendelésekről emailben értesít. Egyszerű és nagyszerű, ráadásul teljesen ingyenes.

5 új trend az okosmarketingben
Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé - mondta Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. 
Inselly

A lett Inselly nem más, mint az Instagram piactere. Összegyűjti a közösségi platform megjelölt értékesítési ajánlatai, kereshetővé, sorba rendezhetővé és megvásárolhatóvá téve az azokban szereplő termékeket. A kereskedő csak regisztrálja a saját boltját, a termékfeltöltés pedig nevetségesen egyszerű. Az Instagramra feltöltött képhez csak hozzá kell adni az #inselly hesteget, majd az Inselly felületén megadni a termékrészleteket, ennyi. Ingyenes, szuper!

Soldsie

A Soldsie platformnak a segítségével a kereskedők kétféle módon értékesíthetik termékeiket a fogyasztóknak. Az első lehetőség, hogy az eladó Soldsie-profilján feltölti a termék képét és tulajdonságait, majd posztolja az Instagramra vagy a Facebookra (mindkettővel működik). A követők ezután egyszerűen a sold, azaz eladva szót a poszt alá kommentelve megvehetik a terméket. Másodsorban megosztható linket generál, amit követve a felhasználók hagyományos galériaszerűen látják a termékeket. A termék integrálható a Shopify-jal, valamint követi a készletek alakulását és minden fontosabb adatot rögzít. Az alapcsomag ingyenes, a legnagyobb pedig havi 300 dollárba kerül, skálázható.

LikeToKnow.it

Ez az ingyenes, iPhone és Android készülékeken elérhető LikeToKnowIt applikáció lehetővé teszi a felhasználóknak a Pinteresten, Snapchaten vagy Instagramon közzétett képeken szereplő termékek azonnali megvásárlását. A szoftver automatikus tegeléssel dolgozik, vagyis a képen vagy képernyőfelvételen azonosítja a rajta szereplő árukat, és meg is keresi őket bárhol a weben. Ahhoz, hogy az alkalmazás a mi termékünket is megtalálja, a rewardStyle oldalon influenszerként kell regisztrálnunk, majd az Instagramon feltöltött képeken elvégezni a megfelelő tegeléseket. Skálázható költségű rendszer.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat 

A magyar állam inflációt generál.
Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk

Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk 

Nagyon döcög a magyar agrárágazat.
Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort 

Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort  

A miniszterelnök eltűnt.
25-30 százalékkal drágul az alma

25-30 százalékkal drágul az alma 

Nem sok jót várhatunk az idén mezőgazdaságunktól.
Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés

Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés  

A Nyugdíjas Parlament úgy látja, a tervezett lépés nagymértékben elbizonytalanítja a megtakarítókat.
Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik

Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik  

A Tisza Párt elnöke az oktatás és a szociális szféra fel fordul. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo