Hogyan "vegyük meg" egy életre a vásárlóinkat?

A legjobb ügyfelek a visszatérő ügyfelek, rájuk lehet stabilan üzletet építeni, ráadásul szinte már közhely, hogy az új ügyfél mindig többe kerül. Tehát spórolhatunk, miközben jobb vevőt szerzünk. De hol kezdjük a megnyerésüket? Adunk néhány tanácsot.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Fotó: SXC

A vevők hűségét megnyerni nem olyan egyszerű feladat, mint gondolnánk. Meg kell találni a megfelelő vevőket, és finoman noszogatni őket a vásárlásra, majd a visszatérésre, a minél gyakrabban történő vásárlásra és ha végül még több vevőt hoznak magukkal, nyert ügyünk van. Egyszóval foglalkozzunk úgy a vevőinkkel, ahogy ők szeretnék, hogy foglalkozzunk velük. Hogy hogyan kezdjünk neki? Erre adunk négy tippet.

1) Ár. Nyilvánvalóan az ár az első és legkézenfekvőbb eszköz a vásárlók megnyerésére, hiszen a legtöbb vásárló felettébb árérzékeny. Ugyanakkor a kis- és középvállalkozások számára veszélyes is, hiszen a nagyobb versenytársak hangsúlyosabb engedményeket tudnak kiharcolni az ártárgyalásokon, így képesek lesznek rendszeresen alámenni a mi árainknak. Egy ilyen versenyhelyzet pedig hosszú távon életveszélyes lehet. De ez persze nem azt jelenti, hogy nem lehetünk versenyképesek az árainkkal. Igyekezzünk legalább egy termék árát mindig a konkurencia árai alatt tartani, ha pedig jó lehetőséget látunk rá, vásároljunk nagy tételben, hogy alacsonyabb áron adhassuk a termékeinket. Legalább egy ideig, amíg a vevők hozzászoknak, hogy mindig találnak valamit olcsón.

2) Személyre szabott szolgáltatások. Személyesen ismerni és foglalkozni az ügyfelek minden egyes kérdésével az egyik legjobb módszer a kisvállalatok számára a vevők megtartására. A vevő végül úgy fogja érezni, nincs értelme átmenni a konkurenciához, mert máshol nem kapja meg azt a törődést, amit nálunk. "Az ügyfél áll mindennek a középpontjában" - ez az ősrégi mondás a kisvállalkozások esetében fokozottan igaz, mivel kevesebb vevőnek kell minőségibb szolgáltatást nyújtaniuk, mint a nagyvállalatoknak. Empátiával és érdeklődéssel fordulni a vevő igényei felé, személyre szabott szolgáltatást nyújtani egyet jelent az elégedett (és visszatérő) vásárlóval.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a vevő minden kérését ingyen és azonnal teljesíteni kell - ebbe hosszabb távon bele is bukna az üzlet. Meg kell találni azt a határt, ahol a vevői elégedettség is megmarad és mi sem rokkanunk bele a munkába sem anyagilag sem fizikailag. De egészen apró figyelmességekkel is tehetünk az ügyért, mint ha személyesen vesszük fel a telefont, nem bízzuk automatára vagy üzenetrögzítőre; mindig ugyanaz az eladó foglalkozik ugyanazzal az ügyféllel, netalán még emlékszik is az ügyfél korábbi kéréseire.

Az ügyfelek hűségének 7 feltétele
Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!
3) Kommunikáció. Ha olyan üzletágban mozgunk, amiben hetekig-hónapokig nem tér vissza az ügyfél - mint amilyen a fodrász, a szabó vagy az autószerelő, nagyon jó benyomást kelt, ha emlékszünk a nevére. De a jó kommunikáció természetesen nem áll meg itt. A közösségi oldalak korában szinte már elvárás, hogy legyen a cégnek legalább saját Facebook oldala, ám sokan csak statikus információs felületnek használják, pedig annál sokkal több mindenre alkalmas. Hirdethetünk rajta akciókat, válaszolhatunk az ügyfelek leveleire, megoszthatjuk gondolatainkat, a munkánk érdekes részét az érdeklődőkkel, egyszóval valódi kommunikációt folytathatunk velük. Vegyük figyelembe azt is, hogy a Facebook csak egy, a rengeteg platform közül, amelyen jelen lehetünk, hiszen ott van még a Google+, a Tumblr, rövid üzenetekhez a Twitter, fotókhoz az Instagram. Keressük meg, mi az, ami a legjobban illik a saját és vevőkörünk profiljához és válasszunk aszerint kommunikációs formát.

4) Kitartás. A vevői hűséget megalapozni nem lehet egyik napról a másikra. Hosszú időn keresztül kell a megfelelő minőséget hozni termékben és szolgáltatásban egyaránt, míg kialakul a visszajáró vendégkör. Éppen ezért nem is szabad feladni néhány hét után, ha nem jelentkeznek a korábbi vevők vagy kevés az érdeklődés az oldalunkon. Persze a folyamatot meg lehet próbálni meggyorsítani, például egy egyszerű hűségprogrammal, a szolgáltatási kör ideiglenes bővítésével. A végső eredményt azonban így is, úgy is az idő hozza majd meg, de megéri kivárni, hiszen nincs annál nagyobb dicséret a munkánk iránt, mint ha ugyanazok az arcok tűnnek fel időről időre a boltunkban. Különösen, ha magukkal hozzák a barátaikat is.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo