A bizalom nem alakul ki magától, tenni kell érte! Vannak bevált módszerek a személyes interakció kapcsán, de hogyan építsünk bizalmat az online térben? Szakértőnk válaszol.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben? Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
A bizalom kialakítása személyes kommunikáció és kapcsolat útján sem mindig annyira egyszerű feladat, de vannak bizonyos módszerek, melyekkel könnyebben elősegíthető a folyamat. Viszont az online térben egészen más a helyzet. Gyakran az emberek egy weboldal formájában találkoznak először a céggel, az első benyomás pedig, mint tudjuk, rendkívül fontos. Amennyiben a honlap és az ott megjelenített információk alapján nem alakul ki a bizalom érzése a látogatókban, akkor kevesebb esély van arra, hogy később ez bármikor is megtörténjen. Éppen ezért fontos, hogy a weboldal kialakításánál ezt vegyük figyelembe!
Mit érdemes szem előtt tartani?
Következetesség
A márka legyen jól felismerhető! Használjuk ugyanazt a megjelenést – logót, színeket, betűtípust – és stílust minden felületen, hogy ezzel is a stabilitás, megbízhatóság érzését keltsük! Ha a weboldalunk stílusa megjegyezhető, akkor a későbbiekben is fel fogják ismerni a céget, márkát, bárhol is találkozzanak vele.
Biztonság
A Google nem biztonságosnak jelöli azokat a weboldalakat, melyek http protokollt használnak https helyett. A biztonságos weboldalak mellett pedig egy lakat jelzést láthatunk. Adatok továbbításáért felelős protokoll mind a kettő, azonban SSL tanúsítványra épülve a https biztonságos. Ezért a pénzügyi tranzakciót lebonyolító és személyes adatok megadását kérő honlapoknak mindenképp ajánlott ennek használata, viszont a Google irányelvei alapján most már minden weboldalnak váltania kell, ha szeretnék elkerülni a nem biztonságos jelzést.
Tulajdonképpen egy SSL tanúsítvány igénybevételével – mely egyes esetekben a webtárhely mellé ingyenes jár, csak be kell állítani – át is állhatunk a https protokollra, és megkapjuk a lakat ikont, mely biztonságot és bizalmat sugároz a látogatók felé.
Kép: Pixabay
Vélemények
Valószínűleg mindannyian szívesebben vásárolunk meg egy terméket, veszünk igénybe egy szolgáltatást, vagy választunk egy céget, ha ismerőseink már kipróbálták, és jókat hallunk róla. Éppen ezért jelenítsük meg az ügyfelek, partnerek rólunk alkotott véleményeit, hiszen mások jó tapasztalatai nem csupán bizalmat ébresztenek, és segítenek a döntésben, hanem személyesebbé is teszik a céget. Sokat jelent, ha nemcsak a vállalkozás által leírt információk találhatóak meg, hanem konkrét visszajelzések is olvashatók. Ha van lehetőség értékeléseket hagyni, akkor pedig mindenképpen válaszoljunk is rájuk tartalmától függetlenül. A pozitív reakciókat köszönjük meg, a panaszokat, problémákat pedig próbáljuk meg orvosolni vagy kompenzálni!
Díjak
Amennyiben rendelkezik a vállalat bármilyen elismeréssel, díjakkal, kitüntetésekkel, mindenképpen jelenítsük meg a honlapon! A különféle logók, tanúsítványok, jelvények mind a bizalmat erősítik.
Amennyiben jelen vagyunk a közösségi média egyes felületein, és rendszeresen kezeljük is őket, érdemes feltüntetni ezek ikonjait és elérhetőségeit, hiszen így még több további tartalmat találhatnak a látogatók a cégről. Nem beszélve arról, ha szembesülnek vele, hogy ismerőseik közül néhányan már kedvelik, követik a vállalkozás oldalát. Ez már önmagában is felér egy ajánlással.
Személyes ügyfélszolgálat
Alapkövetelmény, hogy adjunk meg kapcsolati adatokat a honlapon, de ha nem csupán egy e-mail cím vagy chat az egyetlen kapcsolatfelvételi lehetőség, hanem feltüntetünk egy telefonszámot is, az azt a benyomást kelti a látogatóban, hogy szükség esetén bármilyen kérdésével, problémájával tud majd kihez fordulni. Azonnali választ kaphat, nem csupán személytelen kommunikációra van lehetőség hosszas várakozási idővel.
Csapat bemutatása
A weboldal meglátogatása mégsem egy személyes interakció, de közelebb kerülhetnek hozzánk a potenciális ügyfelek, ha nemcsak a cég tevékenységét mutatjuk be, hanem a kollégákat, csapattagokat is. Egy fotó és egy pár soros bemutatkozás bizalmat ébreszthet, személyesebbé teszi az egész vállalkozást.
Frissesség
Szolgáljunk mindig naprakész, hiteles információkkal. Tájékoztassuk megfelelően és teljes körűen a látogatókat, próbáljunk meg minden lehetséges kérdésükre választ adni! Ne csak általános leírásokat adjunk, hanem szolgáljunk konkrétumokkal is! Mutassuk be pontosan a termékeket, szolgáltatásokat, ha nem zsákbamacskát árulunk, és őszinték vagyunk, akkor a bizalom is nagyobb eséllyel alakul ki.
Amennyiben a jó honlap alapvető tulajdonságai mellett a felsorolt tippeket is betartjuk, közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy a látogatóink megbízzanak cégünkben, és ügyfelekké váljanak.
Csapó Gergely 17 éve sikeres sorozatvállalkozó. Közgazdász végzettséggel, programozói és IT projektmenedzseri tapasztalatokkal rendelkezik, több IT vonatkozású céggel a háta mögött. Jelenleg többek között a Rackhost Zrt. online infrastruktúra-szolgáltató alapítója és vezérigazgatója, mely a domain- és tárhely-szolgáltatói szektor egyik meghatározó szereplője. Gergely a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán vállalkozásfejlesztés témájú kurzusokat tart, továbbá elnöke a Dél-alföldi Startup Egyesületnek, és ötletgazdája a SzegedTech és SzegedBoost technológiai, illetve startup vállalkozások létrejöttét ösztönző rendezvénysorozatoknak.