Hat lépés a véleményvezérek szívéhez

2014. április 17. csütörtök - 18:30 / piacesprofit.hu
  •    

Márkázott termék nélkül ma már nehezen boldogulhatunk a piacon, a sikeres márkaépítéshez azonban fontos, hogy megfelelő kapcsolatot alakítsunk ki azokkal, akiknek a szava számít az ügyfeleinknek. Hat lépés, hogyan alakítsunk ki jó kapcsolatot a véleményvezérekkel!

Szerezzük meg a véleményvezéreket! – Kép: Fotolia

Ne becsüljük alá a véleményvezérek jelentőségét! Mint azt korábban megírtuk, azok a személyek, akiknek a szava számít a fogyasztóink szemében, kulcselemét jelentik a márkaépítésnek, így fontos, hogy jó kapcsolatot alakítsunk ki – és ápoljunk – velük. Ez azonban sokszor nem könnyű feladat, ezért hat lépésben összefoglaltuk, mi lehet a kulcsa ezeknek a fontos üzleti kapcsolatoknak! Hogy miért érdemes foglalkozni a márkaépítéssel? Olvassa el itt!

Ki az irodából!

Az igazán fontos kapcsolatokat nem a LinkedInen vagy a Facebookon fogjuk megtalálni. Hagyjuk el az irodát, menjünk el konferenciákra, vásárokra, keressük azokat, akiknek a szava számít a szegmensünkben!

Ajánljunk fel valamit!

Adj három dolgot, és kérj egyet – egyszerűbben szólva kínáljunk többet, mint amit elveszünk. Ha véleményvezérekkel tárgyalunk, vegyük figyelembe, hogy nekik mire van szükségük. Kínáljunk nekik konferenciamegjelenést vagy támogassuk a könyvüket, de sok esetben az is elég, ha interjút közlünk velük a céges blogunkon. A véleményvezéreknek ugyanis mindig szükségük van publicitásra – éppúgy, mint nekünk –, így kidomboríthatjuk a kapcsolatunk előnyeit.

Végezzük el a házi feladatunkat!

Semmi sem imponál jobban egy véleményvezérnek, mint ha idézzük. Ezért érdemes már a kapcsolatfelvétel előtt megismerkedni korábbi munkásságával, elolvasni a cikkeit, publikációit, szerezzük meg a témában a szükséges tudást. Ennek birtokában elkerülhetjük, hogy alapvető, online is elérhető információkra kérdezzünk rá, és találhatunk megfelelő társalgási témát.

3 indok, hogy miért építsünk szakmai személyes márkát
Nyomot kell hagyniuk, és meg kell különböztetniük magukat a többiektől. A személyes márkaépítés folyamatos fejlődést, szakmai elmélyülést igényel. De miért éri meg az erőfeszítést? Szakértőnk elmondja!

Csak röviden!

Ha első alkalommal vesszük fel a kapcsolatot a véleményvezérünkkel, ne kérdezzünk-kérjünk olyan dolgot, ami 10-15 percnél hosszabb időt vesz igénybe. A legtöbb ember ugyanis szívesen segít másokat információkkal, ám erre nincs ideje, ezért szorítkozzunk csak egy-két kérdésre.

Maradjunk kapcsolatban!

Ha már megtörtént az első lépés, addig üssük a vasat, amíg meleg, vegyük fel gyakran a kapcsolatot a véleményvezérünkkel. Nem mindegy azonban, hogy milyen módon: habár a legtöbben a közösségi oldalakon kommunikálnak, sokan személyesebbnek tartják, ha telefonon vagy e-mailben keresik meg őket. Tapasztaljuk ki a véleményvezér ízlését, és válasszuk ki alaposan a megfelelő kommunikációs csatornát.

Viszonozzunk!

Amennyiben a véleményvezér segített nekünk, vagy válaszolt kérdéseinkre, kérdezzük meg, mi mit tehetünk érte! A legtöbb esetben semmit – vagy semmi lényegeset, de fontos, hogy éreztessük vele, a kapcsolat számára is gyümölcsöző lesz!

Forrás: entrepeneur.com

Négy tipp, hogyan harcolja ki az „igent”!
Egyes vállalkozói képességeket nem lehet az iskolában elsajátítani. Az egyik ilyen, hogy hogyan tárgyaljunk úgy, hogy megszerezzük a hőn áhított „igent” a partner részéről.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor