A jövő a privát közösségi platformoké
Ez az új jelszó, és ennek mentén alakulnak át a különböző felületek, és változik a fontossági sorrend. A fő helyen a Facebook helyett a Messenger van, ami egyrészt azért került fókuszba, mert ez a személyes élménymegosztásról szól, de az át pozicionálásnak valószínűleg politikai oka is van. A Messengert, mint márkát kevésbé rázták meg az elmúlt évek botrányai, az, hogy a Facebook, mint platform háttérbe kerül, jót tehet az egész cég megítélésének – vélekedett Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.
De jön fel a többi felület is, hiszen felhasználói számban és funkciókban is jelentős az, ami még a cég kezében van. Ráadásul nem csak az Instagramra és a Whatsappra kell gondolni, hanem itt van még a kiterjesztett valóság platform a Spark AR is, amit az elmúlt évben több, mint 1 milliárd ember használt, plusz ott vannak az olyan eszközök is, mint az Oculus vagy a Portal.
„Összességében a Facebook a legnagyobb, de amennyire eltolják a súlyozást, nem csodálkoznék, ha hamarosan a céget is átneveznék, hogy ezzel is bizonyítsák, mennyire új útra léptek” – írta Lévai Richárd.
Messenger
- Új app érkezik, ami 20 százaléka mostani méretnek. Így gyorsabb lesz a rendszer és jobb élményt ad.
- Asztali alkalmazást kapunk, amiben nem csak üzenni, videócsetelni is lehet majd.
- Megjelenik egy Közeli barátok fül, ahol a számunkra legfontosabb emberek megosztásait, sztorijait fogjuk tudni megnézni.
- A cégek új eszközöket kapnak, például időpont-egyeztető és érdeklődő-gyűjtő sablonokat, amik a mostani Lead hirdetéshez fognak hasonlítani, de beszélgetős formában fognak működni.
- Megjelenik a termékkatalógus, amivel könnyebben fognak tudni értékesíteni a cégek a felületen.
- A jelenleg Indiában használt fizetési megoldásokat több ország is megkapja.
- Új designt kap az app. Ez is fehér lesz, plusz új logót is használhatunk. Ezt már mostantól megjelenik a felhasználóknak, az asztali arculat frissülésre pár hónapot még várni kell.
- A csoportok és az események kerülnek fókuszba a platformon.
- A csoportok típusoktól függően egyedi funkciókat kapnak. Például az egészséggel foglalkozó csoportoknál az admin írhat mások nevében, hogy könnyebben tudjanak segítséget kapni a rászorulók. Az adásvételi csoportokban live funkció segíti majd a termékek bemutatását, a szakmai csoportok álláshirdetés sablont kapnak.
- A csoportok a teljes platformon felfedezhetők lesznek. Például ha valaki néz egy videót Watch-on, akkor a rendszer fel fog ajánlani az adott témához kapcsolódó csoportokat.
- Igyekeznek csökkenteni a követőszámok fontosságát, kevésbé kiemelten fognak ezek az információk megjelenni a profilokon.
- A feedben megosztott tartalmaknál tesztelik a like-ok elrejtését.
- Új kamerát kap az app, amivel könnyebben lehet vizuális tartalom nélküli posztokat létrehozni (pl. szöveg vagy hang alapút)
- Az online zaklatás elleni harc élére akar állni a platform, ehhez adnak támogatást a felhasználóknak.
- Sztorikban meg fognak jelenni az adománygyűjtő matricák (sajnos csak USa-ban egyelőre).
- Lehetőség lesz influencerek által megosztott linkeken keresztül vásárolni a platformon.
- A Portal (képernyővel kiegészített okoshangszóró) ősztől több országban is elérhető lesz.
- A Portal kiegészül olyan megoldásokkal, amivel az okosotthonokat lehet vezérelni, vagy például amivel születésnapokról értesülhetünk.
- Szintén ehhez az eszközhöz jelenik meg egy külön app, amivel ki tudjuk válogatni, milyen képek jelenjenek meg rajta.
- A portal Messenger mellett Whatsapp videóchateket is képes lesz kezelni.
- Megjelenik a Spark AR fejlesztő eszköz windows-os verziója, nyártól pedig minden fejlesztő használja a rendszer Instagramon is.
- Már előrendelhetőek az Oculus Rift S és az Oculus Quest, a Facebook legújabb virtuális valóság eszközei.
- Elindították az Oculus for Business programot, amivel a cégeket próbálják segíteni abban, hogyan használhatók ezek az eszközök üzleti környezetben.