Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra

2019. április 28. vasárnap - 16:02 / piacesprofit.hu
  •    

Az Instagramnak egyre fontosabb szerepe lesz az e-kereskedelemben, legalább is a Facebook szándékai szerint. Ez kiderült korábban Mark Zuckerberg bejelentéséből is, akkor is, amikor bevezették a Checkout funkciót, most pedig további érdekességekkel gazdagodott a kép.

Az Instagram számára az e-kereskedelem nagyon fontos terület. Hamarosan olyan fontos lehet ez a terület a cég számára, mint a hirdetések. Ezt azzal magyarázza Vishal Shah az Instagram termékfejlesztési vezetője a Cheddar-nak adott interjújában, hogy a kereskedelem nagyobb részét teszi ki a GDP-nek, mint a marketing. Ezen belül még az e-kereskedelem a kisebb rész, a mobil pedig még kisebb. Így van tere a fejlődésnek a platform számára – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Az Instagram termékfejlesztési vezetője elmondta azt is, hogy több, mint 25 millió cég használja a platformot, ezek fele nem rakott ki webcímet. Az Instagram az ő digitális platformjuk. Ezek a cégek tartják a kapcsolatot az ügyfeleikkel a Feedben, a Sztorik között és üzenetben a Direct-ben. Vagyis a felfedezés és megfontolás fázisában ott vannak a felhasználók a platformon találkoznak a cégekkel, ezt pedig át lehet fordítani vásárlássá.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Az Instagram nem lesz termékkereső?

A cég úgy látja, hogy az Instagram jó pozíciója nem a direkt termék keresésben van. A legjobb abban, amikor a felhasználók „vásárlási hangulatban” vannak, akkor segít nekik felfedezni a számukra érdekes termékeket. Ebben az irányban fejlesztik a rendszert, ezért került bele a shopping csatorna a Felfedező felületbe is.

Ez a cégek számára azt is jelentheti, hogy két külön folyamatra kell készülniük. Az egyik a kapcsolattartás Feedben és a Sztorikban, amikor „bevonják” a követőket a rendszeres posztokkal. A másik pedig a termékkínálat bemutatása, ami pedig a shopping címkékkel megjelölt termékeken, a Felfedező felületen és a Profilon tud hatékonyan megtörténni.

Várhatólag ezt további eszközökkel is fogja támogatni az Instagram. Az interjúban szóba került, hogy a shopping címkével ellátott posztok is támogathatók lesznek hirdetésekkel valószínűleg, de nem lepődnék meg, ha az Explorer Shopping szekciója kicsit “marketplaceesedne” a közeljövőben.

A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?

Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként.A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját.

Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak.

 

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek