Tiltott, tűrt, támogatott: itt vannak az új Facebook-szabályok

2019. április 16. kedd - 12:06 / piacesprofit.hu
  •    

Eltávolítás, csökkentés és informálás – ezekkel a lépésekkel igyekszik kezelni a Facebook a platformjain a problémás tartalmakat. Ez érinti többek között a feedeket, a csoportokat és az Instagramot is – figyelmeztet Lévai Richárd Facebook-marketingszakértő.

„Esküszöm nem akartam tippeket adni. Félig viccesen, félig kínomban írtam korábban, hogy a Facebook visszatért a szocializmus kultúrpolitikának besorolásához a tiltott, tűrt, támogatott felosztáshoz. Erre megjelent egy hivatalos bejegyzés, ahol gyakorlatilag tényleg ezt írják le” – mentegetőzik Lévai Richárd közösségi marketingszakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Kép: Guardian

Kép: Guardian

Komolyra fordítva szót, a Facebook több kategóriába sorolja a tartalmait minden platformján.

Támogatott

Amikor a tartalommal minden rendben van (ez a helyzet az esetek túlnyomó többségében), ezekkel nincs is elvileg további teendő. Ezeket lehet szabadon megosztani, hirdetni, bekerülnek a keresőbe, a felfedezést támogató felületekre.

Agymosás Facebook hirdetéssel?
Hogyan ültess el egy gondolatot egy ismerősöd fejében? És nem egy multicégről van szó, hanem a házastársakról, barátokról, vagy ismerősökről. Hol van a határ egy kreatív Facebook-hirdetés és illegális befolyásolás között?

Tűrt

A következő kategória az, ami a szabályok határán mozog. Lehet, hogy nincs vele alapvetően gond, de például szexuális töltete van. Az ilyen tartalmak maradhatnak a platformon, de lejjebb jelennek meg a feedben, nem lehet őket hirdetni, vagy éppen nem jelennek meg a felfedezést támogató megoldásokban, például Instagramon, a Discovery oldalon vagy a követett hashtag oldalakon.

Tiltott

A következő kategória pedig az, ami már a szabályoknak semmiképpen nem felel meg. Kattintásvadász, egyértelműen szexuális tartalom, felzaklató tartalom stb. Ezeket törli a rendszer, amint értesül róla.

Ez az alap, nézzük meg a fontosabb változásokat, mit jelent ez a különböző felületeken!

Facebook

  • Új felülettel egészül ki a Közösségi irányelvek oldal, ahol lehet követni a változásokat.
  • A hírfolyam-algoritmusban megjelenik a Click Gap szignál. Ezzel azokat a weboldalakat igyekeznek kiszűrni, amik aránytalanul sok kimenő kattintást produkálnak a bejövő linkekhez képest, mert a Facebook szerint ez a rossz minőségű tartalom jele.
  • Csökkentik az elérést azoknak a tartalmaknak, amik nem saját tartalmak. Ha például valaki csak úgy megoszt egy tartalmat, amit már sokan mások is megosztottak, de nem tesz hozzá semmi saját értéket, az kevesebb elérést kap.
  • Újabb büntetéseket fognak bevezetni azoknak a tartalomgyártóknak, akik rendszeresen megsértik a szabályokat.
  • A linkeknél megjelenő információs gomb (webhely névjegye) több részletet fog elárulni a weboldalról. Kiegészül angol és spanyol nyelven egy bizalmi indikátorral is.
  • Több információ kerül az Oldalminőség fülre a Facebook-oldalaknál.
Új irányba megy a Facebook és ez a marketingre is hatással lesz
Kihívások elé állítja a marketingeseket a Facebook új stratégiája, amit a felhasználói szokások változását követve alakítanak ki. A 2018 negyedik negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatóján a Facebook elárulta, milyen irányba változnak a nagy platformjai.

Facebook-csoportok

  • Frissítik a csoportok végrehajtási szabályait, ami azt jelenti, hogy a csoportadminok tevékenységére jobban oda fognak figyelni. Például megvizsgálják, hogy milyen tartalmakat engedélyeznek az adminok és a moderátorok. Ez kifejezetten erős jel lesz a csoportok működésével kapcsolatban.
  • Bevezetik a Csoportminőség funkciót, ahol át lehet tekinteni, melyik tartalmak felelnek meg a szabályoknak, és mik nem. Ez az adminok számára segítség, hogy lássák, hogyan értékeli a Facebook a csoportjukat.
  • Csökkentik azoknak a csoportoknak az organikus elérését a hírfolyamban, amik rendszeresen osztanak meg fals információkat.
  • Az embereknek lehetőségük lesz letörölni a posztjaikat és a hozzászólásaikat, amikor elhagyják a csoportot.

Instagram

  • Csökkentik a helytelen tartalmak terjedését. Például a szexuális töltetű vagy provokatív célú tartalmak, amik nem sértik közvetlenül a szabályokat, de a határon mozognak, megjelennek a feedben a követőknek, de nem lesznek megtalálhatók a Discovery felületen sem a hashtagek között.

Messenger

  • Az ellenőrzött oldal jelvény (kék pipa) meg fog jelenni Messengeren is, hogy lássuk, kik a hiteles beszélgetőpartnerek.
  • Üzenetbeállítások opciót kapunk, amivel szabályozhatjuk, hogy az „ismeretlen ismerősök” hogyan érhetnek el bennünket.
  • Fejlődik a blokklista, hogy könnyebb legyen tiltani a nemkívánatos tartalmakat.
  • Jelezni fogják, ha valaki továbbította nekünk az üzenetet, nem pedig maga írta.
  • Itt is megjelenik a webhely névjegy gomb a linkeknél.
A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?

Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként.A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját.

Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek