Szinte nincs olyan iparág, amit érintetlenül hagyna a digitalizáció. Így van ez az ingatlanközvetítő szakmával is, hiszen ma már bárki lefotózhatja az okostelefonjával az eladásra szánt ingatlanát és felteheti az internetre. Így azok az ingatlanközvetítők, amelyek kizárólag a lakások, házak meghirdetésével, promóciójával foglalkoznak, néhány éven belül el fognak tűnni.
„Mintegy hatvan százalékos lemorzsolódásra számítok – mondja Balla Ákos, a Balla Ingatlan tulajdonosa. – Azok, akik nem ébredtek időben és azok, akik komoly háttér nélkül, a konyhaasztal mellől értékesítenek, már csak ideig-óráig tudják fenntartani magukat, de ez nem is baj, mert nincs szükség ennyi ingatlanközvetítőre.”
A magyar ingatlanpiac ugyan pörög és folyamatosan emelkednek az árak, valójában a jelenlegi ingatlanközvetítői állomány szakmailag legjobban felkészült negyven százaléka is ki tudná szolgálni az ügyfeleket.
„Azok a cégek maradnak talpon, amelyek az ingatlanközvetítés teljes folyamatában hozzáadott értéket
tudnak teremteni, és az ingatlan-közvetítés mellett egyéb kiegészítő szolgáltatásokat is nyújtanak, mint például a hitelügyintézés vagy jogi tanácsadás. De akár egy jó mesterember vagy takarító-szolgáltatás közvetítése is olyan többletszolgáltatás, amiért szívesen fizet az ügyfél. Ilyen szolgáltatásokat általában a nagyobb ingatlanközvetítő irodák nyújtanak, így valószínű, hogy konszolidálódik a piac.” – tette hozzá Balla Ákos.
A Balla Ingatlan tulajdonosa szerint a piac tisztulásának következtében növekszik a szakma presztízse is, mert a nagyobb, hiteles és megbízható cégek térnyerésével az ügyfelek ritkábban futnak bele kóklerekbe és szereznek negatív tapasztalatot.