Ekkor pörögnek legjobban a DM-levelek

Az email marketing lehet hatékony módja az üzleti kommunikációnak, de megköveteli, hogy stratégiát alakítsunk ki és ne sajnáljuk az időt rá.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Felmérések szerint a marketingesek több mint 80 százaléka még ma is úgy gondolja, hogy a DM-levél az egyik legjobb marketingkommunikációs csatorna. Ez azonban csak akkor igaz, ha profin használják.

Hogyan válasszunk hírlevélküldő rendszert?
Saját vagy bérelt hírlevélküldő rendszeren keresztül éri meg jobban e-mail-kampányokat lebonyolítani? Melyiknél milyen előnyökkel és hátrányokkal számolhatunk? Milyen funkciók könnyíthetik meg a hírlevelek kezelését? A megfelelő hírlevélküldő szoftver kiválasztása központi kérdés, hiszen alapjaiban határozza meg az e-mail-marketingkampány sikerét. A MailEngine szakértőinek segítségével összegyűjtöttük, hogy miket kell figyelembe venni a rendszer kiválasztásakor.
Az e-mail-marketing kétségtelenül költséghatékony bizonyos esetekben, például a meglévő ügyfelekkel könnyedén tarthatjuk a kapcsolatot, de a levelek hozhatják az új érdeklődőket is. Ahhoz viszont, hogy ne csak a napi levéltömegbe dobjunk be pluszként egy újabbat, optimalizálás és taktika szükséges.  A következő kampányunk tervezésekor érdemes átgondolni az alábbiakat.

Nem mindegy, mikor mit

A legjobb levélküldési időpont termékenként, szolgáltatás típusonként változhat, de számít a vevőkör és a tartalom is. A nagy e-mail-kampányok, sok milliárd levél elemzése után a szakemberek arra az eredményre jutottak, hogy a csütörtökön küldött levelek a leghatékonyabbak. Szorosan e mögött lohol a kedd. A hobbi és szabadidős tartalmú kampányokkal, bármennyire kézenfekvő, ne igazán próbálkozzunk szombaton.  De a rekreációs, egészséggel kapcsolatos információkat viszont tervezhetjük szombatra vagy vasárnapra.

A napszak is számít

Nem mindegy, hogy a nap melyik részére időzítjük a leveleinket. A MailChip adatai szerint a hobbival kapcsolatos leveleket reggel 6 és 8 között böngészik lelkesen, a kiskereskedelmi tartalmú e-maileket 8 és 9 óra között nyitogatják nagyobb számban a potenciális ügyfelek. Tehát a B2C tartalmakra munkanapokon, a munkakezdés előtt reagálnak jobban. A nonprofit szektor hétköznap és 8 és 11 óra között tarolhat.

Kép: Pixabay

A tökéletes tárgysor

A tárgysor az e-mail-marketing esetében a főcím. Legyen csábító, szó szerint kattanjanak rá az ügyfelek! A tömörség nyerő, ne cizelláljuk túl, de legyen benne, hogy mi van a levélben, és miért jó, ha megnyitják. De nem csak azért fontos, mert ennek alapján dől el, hogy olvasatlanul a kukában landol-e a levelünk. Többek között a tárgysoron múlik az is, hogy fennakad-e az üzenet a spamszűrőn. Szakértőnk itt ír részletesen a tökéletes tárgysor megalkotásának trükkjeiről.

Szegmentáljuk az e-mail-listákat

Nem akkor leszünk a legelégedettebbek, ha minél több címre eljuttatjuk a levelünket. Hiába a nagy számok törvénye, az e-mail-marketing szegmentálással működhet jól. Ha releváns, személyre szabottan érdekes tartalmat tudunk kínálni, valódi ügyfeleket kapunk a dühödt leiratkozó levelek helyett. Az ügyfeleink korábbi online tevékenysége alapján, figyelembe véve, hogy mit néztek a honlapunkon, mire kerestek mostanában, milyen visszajelzéseink vannak tőlük, vagy épp mit vásároltak, készítsünk listákat. Ez kétségtelenül munkaigényes, de a célzott e-mail megéri a befektetést.

Teszt, teszt, teszt

Az AB tesztelés fontos és hasznos, mindenképp érdemes bevetni. De itt nem áll meg a lista, mi mindent kell ellenőrizni! Sokszor a legbanálisabb hibák miatt mit sem ér a korábbi erőfeszítésünk. Érdemes például ellenőrizni a tartalom optimális olvashatóságát a számítógép képernyőjén kívül táblagépen és mobilon is! IOS, android rendszer, Outlook, Gmail, fussunk egy kört a lehető legtöbb felületen. Úgy néz ki a levél, ahogy terveztük? Csekkoljuk le a beágyazott linkeket is! Működnek? Oda mutatnak, ahova kell? Ha minden rendben, indulhat a kampány!

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo