Egyszer kell híresnek lenni és dől a pénz

Roger Federer, a tenisz svájci világsztárja csak reklámozással évi 74 millió dollárt keres. A 37 éves bajnok tíz évre írt alá újabb szerződést és nem foglalkozik még a visszavonulással.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Holott Federer csillaga újabban leáldozni látszik: az idei wimbledoni tornán csak a negyeddöntőig jutott, a most folyó másik nagy világversenyen, a U.S. Openen pedig alig ismert ausztrál versenyző verte ki a mezőnyből – olyan korai szakaszban, mint 2013 óta még soha.

rogerfederer.com

Federer évtizedeken át a Nike sportruházati termékeiben lépett pályára és jelentett óriási reklámot a cégnek, ám a Nike az idén – eddig ismeretlen okból – nem hosszabbította meg szerződésüket. Federernek, aki a jelek szerint csak-csak közeledik nagyívű pályájának vége felé, sokak meglepetésére mégis gyorsan sikerült megállapodnia másik világcéggel, a japán Uniqlo sportruha gyártóval – mégpedig tíz teljes évre.

Így kaszálnak még többet a sportcelebek
Folyik a világ legjobb teniszezőinek nagy versenye, a New York-i US Open. A sztár részvevők (egyébként multimilliomosok) ezalatt a legjobb szállodákban laknak – ingyen, reklámért.
A teniszező erre az időszakra összesen 300 millió dollárt kap azért, hogy Uniqlo szerelésben lép pályára világszerte. A kérdésre, miért szerződtek ilyen hosszú időszakra Federerrel, aki aligha fog még egy évtizedig indulni világversenyeken, a japánok válasza az volt: Roger Federer olyan kiváló, népszerű egyéniség, aki mindig vonzani fogja az embereket.

Az Uniqlo távolról sem egyetlen reklám-szerződése, Federerrel hirdeti magát a Rolex-óragyár, a Mercedes, a Lindt csokoládé és a Credit Suisse bankház. Becslések szerint a teniszező csak ezekből a szponzori pénzekből évi 74 millió dollárt szed össze – ehhez járulnak még az ugyancsak milliós nagyságrendben mozgó versenydíjak.

(Forrás: The New York Times)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

 

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo