Bizonytalan helyzetben vannak a magyar fuvarozók a koronavírus miatt

A koronavírus terjedésének megállítását célzó nemzetközi intézkedések, legfőképpen az olaszországi hírek bizonytalanná teszik a vállalkozásokat a kialakult helyzetben követendő protokollról.

Kép: Pixabay

A Konzuli Szolgálat tájékoztatása szerint Olaszországot – az olasz miniszterelnök március 9-i, az ország teljes területére kiterjedő korlátozás bejelentése után – a Külgazdasági és Külügyminisztérium II. fokozott biztonsági kockázatot rejtő országok listájába sorolja, és felhívta a magyar állampolgárok figyelmét, hogy lehetőség szerint minél hamarabb gondoskodjanak a Magyarországra történő hazajutásról.  A hivatalos szervek tájékoztatása azonban csupán a római magyar nagykövetség oldalán, egy mondattal terjed ki a fuvarozás kérdésére, miszerint ellenőrzés esetén az árufuvarozóknak szintén igazolniuk kell úticéljukat – emlékeztet közleményében a 4 ezer fuvarozó vállalkozást tömörítő NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete).

Több kérdés is tisztázatlan

Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára ezért levélben fordult az Operatív Törzshöz.

„Tagvállalatainktól folyamatosan érkeznek hozzánk a kérdések a kialakult helyzettel kapcsolatban, és a vírus további terjedése esetén ezek már nem csak Olaszországgal kapcsolatban vetődnek fel. Jelen pillanatban arra a kérdésre sem tudunk biztos választ adni, hogy a vállalkozásaink végezhetnek-e fuvarozási tevékenységet Olaszország területén, mind a kétoldalú, mind a tranzit fuvarfeladatok esetében is bizonytalanság van. Amennyiben az árufuvarozás nem tiltott a karantén alatt álló Olaszországban, úgy van-e arra bármilyen, az olasz kormány részéről is közzétett protokoll, hogy az áruval Olaszország területére belépett fuvareszköz és a gépjárművezető, az ország területéről ki is léphet az áru lerakodását, vagy egyéb felrakodást követően, vagy vannak-e külön biztonsági intézkedések, amiket be kell tartani” – emelte ki Dittel Gábor.

A közlemény kitér arra is, hogy mivel egyre több gépjárművezető, sokszor a családja kérésére, megpróbálja elkerülni a koronavírussal fertőzött területeket érintő munkavégzést, felmerül az a kérdés is, hogy milyen külön biztonsági- és megelőző intézkedéseket tegyenek a magyar munkáltató fuvarozó vállalkozások a munkavállalóik megvédése érdekében, valamint hogyan biztosítható a munkavállalók egészséges és biztonságos munkavégzés feltételeihez való joga egy esetleges olaszországi fuvarviszonylat esetén?

Megjegyzik továbbá: a NiT Hungary már elkezdte begyűjteni a szakmacsoport  veszteségeinek csökkentésére irányuló  intézkedésekhez használható információkat.

Tovább olvasna a koronavírusról? Témában írt cikkeinket itt találhatja meg >>>

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo