"A Tungsram menedzsmentje 2018 óta tisztában volt azzal, hogy a hagyományos világítástechnikai termékek iránti kereslet csökken, és változásra van szükség: ezért a cég tudatosan kezdett új üzletágak építésébe" - mondta Jörg Bauer elnök-vezérigazgató a bejelentés kapcsán a társaság közleménye szerint. „Ennek új fejezete kezdődött, amikor az Egyesült Államokban – a halogénlámpák megmaradt utolsó piacán – is elkezdték kivezetni ezt a termékcsoportot, aminek következtében a fennmaradó hagyományos világítótest-gyártásunkat is leállítani kényszerülünk 2022-ben. Ez egy elkerülhetetlen technológiai váltás”.
A fenyegető világpiaci tendenciák már akkor is kirajzolódtak, amikor Joerg Bauer a cégcsoport megvásárlása mellett döntött, amivel akkor az egész céget megmentette az azonnali és biztos bezárástól.
„Úgy tűnt, hogy az új üzleti struktúrával és friss üzleti megközelítéssel sikerül úrrá lenni a kedvezőtlen globális folyamatok okozta nehézségeken, de a COVID és az orosz-ukrán válság, majd háború részben keresztülhúzta az optimista elképzeléseket, és azzal kell szembesülnünk, hogy komoly eredménynek kell tekintsük, hogy a cég a továbbiakban is működni tud és sok családnak képes továbbra is megélhetést biztosítani, miközben fejlődő, korszerű pályára áll át”, tette hozzá az elnök-vezérigazgató.
A COVID világjárvány hatásai, az ukrajnai háború, az egekbe emelkedő energiaárak, továbbá a nyersanyaghiány mind jelentős nehézséget okozott a Tungsramnak. A céget olyan érzékeny pillanatban érték ezek a durva, külső csapások, amikor a vállalat a GE-től való 2018-as kivásárlás után, önálló életében még fiatal cégnek számított, és éppen belekezdett az átalakulásba, a régi üzletágakat felváltó, új, innovatív tevékenységét felépítésébe. A cég menedzsmentje a kivezető utat a vállalat struktúrájának újragondolásában, egy kisebb, okosabb, rugalmasabb, fenntarthatóbb Tungsram felépítésében látja. Főleg a gyári munkásokat érinti a lépés