Ami bejön a házasságban, az bejön a cégvezetésben is

2016. augusztus 25. csütörtök - 08:09 / piacesprofit.hu
  •    

Viszonylag kevés ember gondolna erre, de egy sikeres cég vezetése és egy jól működő párkapcsolat között több a hasonlóság, mint gondolnánk, ugyanazok a képességek kellenek hozzá és ugyanúgy bukás a sorsa mindkettőnek a kellő hozzáállás nélkül.

dühöngő ember

Kép:FreeDigitalPhotos

„Vállalatot vezetni éppen olyan, mint egy tartós és jó párkapcsolatot fenntartani” – vallja Kristóf Györgyi, a Hammel&Hochreiter ügyvezetője – ugyanazok a képességek kellenek hozzá. „Fogalmuk sincs arról, milyen az ügyfél, és mit akar” – mutogat felháborodva a front office, sales csapat a termelésre vagy pénzügyre. „Fogalmuk sincs arról, mennyi és milyen erőforrás kell ahhoz, hogy rendesen végezhessék a dolgukat, hogy milyen összetett hátteret kell biztosítani a tevékenységünkhöz” – méltatlankodik a HR-munkatárs. Legtöbb esetben arról van szó, hogy az egyik terület nem ismeri, és egyben nem ismeri el a másik tevékenységét.

Nem luxus, a siker alapja az etika
Nincs ellentét a vállalkozások és a társadalom érdekei között – hangsúlyozták a Cégvezetők Csúcstalálkozóján felszólaló szakemberek. Valójában hosszú távon csak azok a cégek lesznek sikeresek, amelyek etikusan működnek. Ezt várják a fogyasztók és a partner vállalatok is.

Pedig egyértelmű, hogy egyedül nem megy!  Együttműködés szükséges, mert hiába adunk el, ha nem tudunk teljesíteni és hiába gyártunk raktárra, ha hazavágja az értékesítési csapat.  Éppúgy, mint egy – önismeretre és önbizalomra épülő – párkapcsolatban, ahol a másik munkájának megismerése és elismerése nélkül hosszútávon nincs érdemi kötődés. Amíg ugyanis arra megy el az energia, hogy összehasonlítgassák egymást, addig nem a közös cél felé tartanak, amely a párkapcsolatban a közös boldogság, a vállalatban pedig az üzleti siker. (Az üzleti partnerség is hasonló a házastársak közötti viszonyhoz, mindkettőnek alapja a bizalom!)

De nemcsak a megismerés-elismerés az, amiben hasonlít a vállalat és a párkapcsolat, hanem egy olyan tényezőben is, amely az emberi kapcsolatokban evidens, vagy annak kellene lennie.  Ez pedig az elkötelezettség. A cégek elköteleződést várnak el munkatársaiktól, a pénzügyi válság óta pedig gyakran beszélnek a hűség válságáról is. A munkavállalóknak ma több lehetőségük van, egyre több információval rendelkeznek, így hamarabb váltanak, könnyebben lépnek ki egy munkahelyről, mint korábban. Ezért csak az a vezető lehet sikeres, aki képes arra, hogy mélyebb kötődést hozzon létre beosztottjaiban a cég iránt. Nem véletlenül mondta Rockefeller annak idején: „… azért a képességért, hogy valaki megfelelően tud bánni az emberekkel, többet fizetek, mint bármi másért a világon.” Megismerés, elismerés és elköteleződés – nélkülük egy vállalat ugyanúgy nem működtethető hosszú távon, mint ahogy egy párkapcsolat sem. (Itt olvashat öt csalhatatlan jelről, amely mutatja, ha itt az ideje a szakításnak!

Ugyanis e három gondolat – és hozzáállás – az alapja minden vállalat sikerének: ez pedig nem más, mint az együttműködés. Ha a funkcionális területeket és a folyamatokat kölcsönösen ismerik (és elismerik) a munkatársak, akkor olyan értékek jelennek meg a vállalatban, melyeket a legtöbben tényleg csak a párkapcsolatokhoz kötünk, pedig a cég falain belül is nagy jelentőséggel bírnak: a tisztelet, a nyugalom és a szeretet.

Az első benyomás tudománya
Tudományos tények is alátámasztják, hogy az első benyomás különleges jelentőséggel bír. Megváltoztatni nem, vagy csak nagyon nehezen lehet, és akkor is közlünk valamit vele magunkról, ha ezzel nem foglalkozunk tudatosan. Érdemesebb tehát kézben tartani.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek