Miközben az amerikai légügyi hatóság nem látott okot arra, hogy a tavaly engedélyezett géptípus immár második súlyos katasztrófája után leállítsa azok repülését, sokan ezt másképp látták. Egy sor kínai, valamint az indonéz légitársaság (a másik szerencsétlenség kárvallottja) mellett világszerte sok vállalat szünetelteti 737 Max 8s gépeinek repülését. Németország lezárta légterét a 737-es gépek előtt.
Az Amerikai Légikísérők Szövetsége felhívta a hatóságot, hogy lépjen az ügyben, hiszen öt hónapon belül két új Boeing zuhant le hasonló körülmények között. Két demokrata párti szenátor ugyancsak a géptípus leállítására hívott fel. Pilóták szerint is tisztázni kell a gép biztonságának kérdéseit, mivel a technika jelenlegi állása mellett ilyen katasztrófáknak nem lenne szabad előfordulni.
Repülési szakértők arra hívták fel a figyelmet, hogy a tragédia kihathat a teljes légi közlekedésre, mivel a Boeingnek ez a típusa a legelterjedtebb gép a világon. Az amerikai vállalatnak további 5000 példányra van rendelése, darabonként 120 millió dolláros áron.
(Forrás: The New York Times)