Tragédiához vezetett az automatika hibája

2018. november 10. szombat - 15:30 / piacesprofit.hu
  •    

Egy érzékelő hibás működése okozhatta az október végi indonéziai repülőgép-tragédiát, amelymek 189 halálos áldozata volt.

A tragédia annál nagyobb feltűnést keltett, mivel a Boeing egyik legújabb, világszerte elterjedt típusa, a 737 MAX egy példánya zuhant orrával lefelé, csaknem 100 km-es sebességgel a tengerbe.

en.wikipedia.org

en.wikipedia.org

A vizsgálatok tapasztalatai alapján a Boeing figyelmeztette a géptípus használóit, ellenőrizzék egy bizonyos érzékelő működését. Ez a szenzor a szárnyak keltette felhajtó erőt méri.

Amennyiben a gép túl meredeken száll fel, az erő nem elegendő a repülés fenntartásához. Ilyen esetben a számítógépes automatika valamelyest mélyebbre nyomja a gép orrát. Amennyikben az érzékelő hibásan működik, ez megzavarhatja mind az

Nem bírják a repterek a forgalmat, még több lesz a késés
A következő húsz évben több mint 50 százalékkal nő az európai repülések száma, a repülőterek kapacitása azonban a szükségesnél csak lassabban bővül, így a mostaninál hétszer több járat fog 1-2 órás késést szenvedni az Eurocontrol tanulmánya szerint.

automatikát, mind a pilótákat és a gép orra egyre lejjebb nyomódik.

A feltevések szerint ez lehetett a tragédia oka, mivel szinte új gépről volt szó, tapasztalt pilótákkal, kifogástalan időjárás közepette.

A cég arra hívta fel a figyelmet, hogy az automatikák elterjedésével a pilótáknak kevés gyakorlata van abban, hogy ilyen hibák esetén mit tegyenek.

A Boeing 2017 áprilsa, az első óta már 219 gépet szállított ki ebből a típusból és további 4.700-ra van megrendelése – a 737 MAX a gyár legsikeresebb modellje. Használja több nagy amerikai légitársaság, valamint kanadai, norvég, kínai repülővállalatok.

(Forrás: Wired)

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor