A hónap végén kiderül, ki mentesül a reklámadó alól

2015. március 19. csütörtök - 14:35 / piacesprofit.hu
  •    

Rogán Antal a Kossuth Rádióban meglebegtette a reklámadó alóli mentesség lehetőségét a kis cégeknél. Hasonlóan nyilatkozott Lázár János is, aki szerint március végéig lezárulhat az ezzel kapcsolatos vita.

Kép: PP

A Fidesz szeretné, ha a legkisebb bevételű cégeknek nem kellene reklámadót fizetniük, mert ez esetükben indokolatlan lenne és felesleges bürokratikus költségeket jelentene – mondta Rogán Antal, a kormánypárt frakcióvezetője szerdán a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. A kormány azért kényszerül a sok vitát kiváltott tervezet módosítására, mert a múlt héten az Európai Bizottság állami támogatási vizsgálatot indított a magyar reklámadó kapcsán. Az értékelés lezárultáig egy külön határozatban a Bizottság megtiltotta Magyarországnak a progresszív adókulcs alkalmazását. (A kormány át is alakítaná ezt a kulcsot és így még rosszabbul járhatnak a vállalkozások.)

Rogán Antal a szerda reggeli rádióinterjúban kiemelte: a költségvetésben tervezett körülbelül 7 milliárd forintos reklámadó-bevétel nagyságrendjét tartani kell, ezért beszélt a gazdasági bizottság keddi ülésén – idézte fel – “3-5 százalékos intenzitásról, ami nem kulcsot jelent, hiszen ez az összes Magyarországon keletkező reklámbevételre vonatkozó intenzitási kérdés”.

Ha a reklámadó kulcsai csökkennek, akkor – a tervezett adóbevétel tartása érdekében – “nyilvánvalóan teríteni kell”, vagyis az adófizetésre kötelezettek körét bővíteni kell – mondta a fideszes politikus. A parlament gazdasági bizottságának keddi ülésén Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szintén arról számolt be, tárgyalásokat folytatnak arról, hogy a legkisebb bevétellel rendelkező cégek kaphatnak-e mentességet.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint a reklámadó az egész gazdaságnak árt és még inkább növeli a globális online szereplők versenyelőnyét a magyar vállalkozásokkal szemben.

A kabinet kész előterjeszteni a reklámadó csökkentését, fontos azonban, hogy “a magyar tulajdonban lévő kisvállalkozások érdekeit meg tudjuk védeni”, ezért harcol a kormány az ő reklámadó-mentességükért – mondta a Miniszterelnökség vezetője, jelezve, hogy éppen ez az egyik tárgya az uniós vitának. Lázár János arra számít, hogy március végéig lezárulhat a vita.

MOST LESZ CSAK NAGY BAJ A REKLÁMADÓBÓL
A kormány 3-5 százalékos, egysávos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje, de az, hogy ez sikerül is, még nagy kérdés – ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén. Egy ilyen adónem kis cégek százait teheti tönkre.

Feliratkozom a(z) Adózás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek