A fiataloknak a munkaerőpiacon is a Facebook az iránytű

Leginkább a Facebookon találhat a munkavállalással és a munkaerőpiaccal kapcsolatos információkat a Z és Y generáció – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös kutatásából.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az őket csábító vállalatoknak mindenképpen fel kell készülniük arra, hogy vonzó céges közösséget építsenek fel, ugyanis a korosztály számára ez a jó munkahely egyik legfontosabb ismérve. Körükben ugyan népszerűek a nagyvállalatok, sokuknak egyáltalán nem lenne ellenére egy startupnál kezdeni a karriert.

Kép:Pexels

Messze a közösségi média, azon belül is a Facebook az a felület, amelyen keresztül a Z és az Y generáció tagjai a legtöbb információt kaphatják az álláskereséssel és a munka világával kapcsolatban. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne social és online listening nemzetközi cégcsoport közös kutatása a teljes magyar nyelvű, publikus internetes tartalmakat lefedve mérte fel a témához kapcsolódó kulcsszavak előfordulási gyakoriságát.

A hazánkban legtöbb felhasználóval rendelkező Facebook ezen a téren messze megelőz minden más oldalt: a 2018 és 2019 márciusa közötti időszakban csaknem 2,3 millió említést regisztráltak a felületen az olyan kulcsszavakra, mint az állás, a pályakezdő, a vállalkozás, a gyakornok, a multi vagy a munkahely. 

A tartalmak tekintélyes része nem a fiataloknak, sokkal inkább róluk szól: a posztok, bejegyzések és kommentek többnyire a generációs jellegzetességeket és különbségeket, az ezekből adódó nehézségeket, az Y-ok és a Z-k foglalkoztatásának kihívásait és lehetőségeit elemzik. A leggyakoribb témák között szerepelt a fiatalok munkakeresése kapcsán a kapunyitási pánik, a pályakezdéssel kapcsolatos bizonytalanság, valamint a lakhatás és a hosszú távú megélhetés kérdései is.

A jó munkahelyen jó közösség van

A SentiOne a különböző munkavállalással kapcsolatos blog-, illetve fórumbejegyzéseket, hozzászólásokat is megvizsgálta. Ebből kiderül, hogy az

Erre a 4 készségre lesz szükség a jövőben
A jelen és a jövő munkavállalóinak is nagy kihívást jelent a digitális technológia rohamos fejlődése. Ahhoz, hogy lépést tudjanak tartani a folyamatos változásokkal 4 készséget kell tudniuk alkalmazni: rugalmasnak és agilisnak kell lenniük, miközben nyitottak az élethosszig tartó tanulásra, akár autodidakta módon is.
álláskeresés során, illetve azzal kapcsolatban leggyakrabban fellépő igények között a versenyképes, „európai” fizetés, a rugalmas időbeosztás, a kreatív munkavégzés, a rendszeres és hasznos visszajelzések, a munka és a magánélet egyensúlya, valamint a fejlődési és tanulási lehetőségek szerepelnek. A Y, de különösen a Z generáció hangsúlyosan közösségekben való gondolkodását tükrözi, hogy a jó csapat számukra szinte mindennél fontosabb – a fiatal generáció szerint ez a jó munkahely egyik legfőbb ismérve. A kutatás eredményei szerint számukra ez csaknem olyan fontos szempont, mint a jó vezetők, vagy a munkahely által átláthatóan felvázolt karrierutak.

A saját vállalkozás alapítása is vonzó

Kifejezetten népszerűek a korosztály körében azok a tartalmak, amelyek fiatal vállalkozók sikereit, illetve a startup kultúra pozitív oldalát mutatják be. Ez alátámasztja a METU egy másik, a témában készített kutatását, amely szerint a multinacionális vállalatok kifejezetten népszerűek a fiatalok körében, ám a válaszadók közel 40 százaléka szívesen kezdené karrierjét startup cégnél, vagy akár saját vállalkozást is indítana.

Az online térben a tartalmak figyelemre méltó kettőssége rajzolódik ki. Sok beszámoló szól arról, hogy a fiatalok határozottak, tudják, mit akarnak, és bíznak a képességeikben. Ezzel szemben gyakori témaként jelenik meg az életre való felkészületlenség, a kapunyitási pánik, az elhelyezkedés problémái és a lakhatási nehézségek is – mondta el Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának vezetője. – MyBrand nevű, hazánkban egyedülálló portfólió alapú képzési rendszerünkkel pont az a célunk, hogy a hallgatók a diploma kézhezvételekor már határozott képpel rendelkezzenek saját készségeikről, melyekre építve könnyebben alkalmazkodhatnak a nehézségekhez és képezhetik tovább magukat a későbbiekben.”

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo