A biztosítási piacon is nyomul az Amazon

Jó ideje ijesztgetik a szakmát, mire számíthatnak, ha valamelyik tech-óriás rászánja magát, és betör a biztosítási piacra. Ha minden igaz, hamarosan már nem csak elméleti szinten kell megküzdeniük a problémával, a jelek szerint ugyanis a Google rövid életű kísérlete után az Amazon is tesz egy próbát. Az egykori könyvkereskedést álláshirdetései „buktatták le” – írta meg a Biztosítási Szemle az Insurance Age cikke alapján.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Mióta az első biztosítási termékmenedzsereket kereső hirdetések felütötték a fejüket, komoly találgatás kezdődött, milyen területen tesz próbát az Amazon. Sokan arra számítanak, hogy közvetítői tevékenységgel bővíti portfólióját, mások az általa forgalmazott termékek vásárlási folyamataiba épített biztosítások megjelenését tartják valószínűnek.

Egy újabb álláshirdetés megjelenése azonban arra enged következtetni, hogy ennél nagyobb fába tervezi vágni a fejszéjét a cég, ugyanis olyan európai termékmenedzsert keres, akinek elsődleges feladata a hagyományos biztosításvásárlási folyamat újragondolása lesz.

Abban nagyjából mindenki egyetért, hogy lakossági területet fednek majd le az első termékek, ami azt illeti, a The Warranty Grouppal folytatott együttműködése révén már most is kínál egyfajta kiterjesztett garanciát Amazon Protect néven.

Bármilyen utat is válasszon a vállalat, lényegesen elszántabbnak tűnik, mint korábban a Google volt, látszólag komoly biztosítási háttér-infrastruktúra kiépítése zajlik a színfalak mögött. A hirdetések afelől sem hagynak kétséget, hogy mely

Alibaba lenyomta az Amazont
Az elmúlt negyedévben az Alibaba 3.6 Mrd. dollár bevételt termelt - az óriás kínai internet-áruháznak mintegy 500 millió vásárlója van a világban. A fenti bevétel 61 százalékkal magasabb, mint az elmúlt év hasonló időszakában, miközben a nagy vetélytárs, az Amazon bevételei ebben a negyedben “csak” 34 százalékkal emelkedtek.
piacokon tervez először biztosításokat kínálni az Amazon, a pozíciók név szerint említik Nagy-Britanniát, Németországot, Franciaországot, Olaszországot és Spanyolországot.

A grandiózus indítás nem mellesleg szintén arra enged következtetni, hogy többről van szó egyszerű pilot programnál. Szakértők szerint az Amazon az Alibaba által kitaposott ösvényen halad. Mint ismeretes, a kínai kereskedelmi óriás kulcsszerepet játszott az egyik online biztosító életre hívásában, ami az online kereskedelmi portálon keresztül vásárolt termékekre nyújt szállítási biztosításokat.

Attól egyelőre senki nem tart, hogy az Amazon váratlanul újradefiniálja a biztosítás fogalmát, és egy pillanat alatt letarolja a biztosítás világát. Ugyanakkor láthatóan jóval komolyabbak a szándékai, mint az eddigi próbálkozóknak, ráadásul jellemzően jól sül el, amikor a cég merőben új területeken próbálja ki magát, így a szakmának nem árt fél szemét a vállalaton tartania.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo