A biztosítási piacon is nyomul az Amazon

Jó ideje ijesztgetik a szakmát, mire számíthatnak, ha valamelyik tech-óriás rászánja magát, és betör a biztosítási piacra. Ha minden igaz, hamarosan már nem csak elméleti szinten kell megküzdeniük a problémával, a jelek szerint ugyanis a Google rövid életű kísérlete után az Amazon is tesz egy próbát. Az egykori könyvkereskedést álláshirdetései „buktatták le” – írta meg a Biztosítási Szemle az Insurance Age cikke alapján.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Mióta az első biztosítási termékmenedzsereket kereső hirdetések felütötték a fejüket, komoly találgatás kezdődött, milyen területen tesz próbát az Amazon. Sokan arra számítanak, hogy közvetítői tevékenységgel bővíti portfólióját, mások az általa forgalmazott termékek vásárlási folyamataiba épített biztosítások megjelenését tartják valószínűnek.

Egy újabb álláshirdetés megjelenése azonban arra enged következtetni, hogy ennél nagyobb fába tervezi vágni a fejszéjét a cég, ugyanis olyan európai termékmenedzsert keres, akinek elsődleges feladata a hagyományos biztosításvásárlási folyamat újragondolása lesz.

Abban nagyjából mindenki egyetért, hogy lakossági területet fednek majd le az első termékek, ami azt illeti, a The Warranty Grouppal folytatott együttműködése révén már most is kínál egyfajta kiterjesztett garanciát Amazon Protect néven.

Bármilyen utat is válasszon a vállalat, lényegesen elszántabbnak tűnik, mint korábban a Google volt, látszólag komoly biztosítási háttér-infrastruktúra kiépítése zajlik a színfalak mögött. A hirdetések afelől sem hagynak kétséget, hogy mely

Alibaba lenyomta az Amazont
Az elmúlt negyedévben az Alibaba 3.6 Mrd. dollár bevételt termelt - az óriás kínai internet-áruháznak mintegy 500 millió vásárlója van a világban. A fenti bevétel 61 százalékkal magasabb, mint az elmúlt év hasonló időszakában, miközben a nagy vetélytárs, az Amazon bevételei ebben a negyedben “csak” 34 százalékkal emelkedtek.
piacokon tervez először biztosításokat kínálni az Amazon, a pozíciók név szerint említik Nagy-Britanniát, Németországot, Franciaországot, Olaszországot és Spanyolországot.

A grandiózus indítás nem mellesleg szintén arra enged következtetni, hogy többről van szó egyszerű pilot programnál. Szakértők szerint az Amazon az Alibaba által kitaposott ösvényen halad. Mint ismeretes, a kínai kereskedelmi óriás kulcsszerepet játszott az egyik online biztosító életre hívásában, ami az online kereskedelmi portálon keresztül vásárolt termékekre nyújt szállítási biztosításokat.

Attól egyelőre senki nem tart, hogy az Amazon váratlanul újradefiniálja a biztosítás fogalmát, és egy pillanat alatt letarolja a biztosítás világát. Ugyanakkor láthatóan jóval komolyabbak a szándékai, mint az eddigi próbálkozóknak, ráadásul jellemzően jól sül el, amikor a cég merőben új területeken próbálja ki magát, így a szakmának nem árt fél szemét a vállalaton tartania.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo