Az informatikai biztonsággal foglalkozó Gateprotect tűzfalgyártó reprezentatív felmérésében arra válaszoltak a magyar munkavállalók, hogy szokták-e használni munkahelyükön a közösségi oldalakat. Az eredmények szerint a munkahelyi interneteléréssel rendelkező, körülbelül 1,5 millió magyar munkavállaló 26 százaléka legalább naponta egyszer vagy akár még többször, 29 százaléka pedig alkalmanként megnézi valamelyik közösségi oldalt. Azaz több mint 800 ezer magyar dolgozó, a munkahelyi interneteléréssel rendelkező összes munkavállaló 55 százaléka tölti munkaidejének egy részét facebookozással.
A közösségi oldalak használata a munkahelyeken Németországban is jelentős kérdéssé nőtte ki magát az elmúlt években – emeli ki Stephan Ziegler, a Gateprotect fejlesztési vezetője. A hamburgi tűzfalgyártóhoz hasonlóan éppen ezért több német technológiai cég, közöttük például a G Data vírusirtógyártó is úgy döntött, hogy termékeinek funkcionalitását kibővíti a különböző weboldalakhoz történő hozzáférés korlátozásának lehetőségével. Ez a Gateprotect esetében azt jelenti, hogy a munkaadók tartalmi kategóriák és alkalmazások alapján is könnyen tudják korlátozni az internetelérést.
Petrányi-Széll András szerint miközben a munkavállalók elvárják, hogy munkahelyük szolgáltatásként biztosítsa a közösségi oldalakhoz való hozzáférést, a munkaadók még nem tanulták meg jól kezelni a problémát, és túlságosan szemérmesek a korlátozásokat bevezetni. A felmérésben a munkahelyi interneteléréssel rendelkező magyar munkavállalók mindössze 19 százaléka nyilatkozta, hogy azért nem látogatja munkaidejében a közösségi oldalakat, mert munkahelye már korlátozta a hozzáférést ezekhez.