Az a nyerő, akinél az ember az első

2016. március 02. szerda - 17:06 / piacesprofit.hu
  •    

Az „ember az első” megközelítést kialakító vállalatok fogják uralni a jelen digitális gazdaságát. Ahogy a technológiai fejlesztések hihetetlen mértékben felgyorsulnak – drámaian érintve a munkaerőt –, csak az alkalmazottaikat, partnereiket és ügyfeleiket új szakértelemmel ellátó vállalatok tudják teljes mértékben kihasználni az újításokat. Ehhez elengedhetetlen, hogy friss ötletekkel jelentkezzenek, élvonalbeli termékeket és szolgáltatásokat fejlesszenek, és felborítsák a status quót.

az ember legyen az első

Kép: SXC

A globális gazdaság 33 százalékát már érintette a digitalizálás. Mi több, a vállalatvezetők 86 százaléka arra számít, hogy a technológiai változás gyorsan vagy korábban sosem látott mértékben fog megvalósulni az elkövetkező 3 évben – derül ki az Accenture „Technology Vision 2016” jelentéséből. A jelentés kiemeli, hogy a munkavállalók gyakran úgy érzik, túlterheltek a technológiai változások léptéke miatt: „digitális kulturális sokkot” tapasztalnak, miközben erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy versenyben maradjanak. A vállalatok azonban elfogadhatnak egy „people first”, azaz emberközpontú megközelítést, amely lehetővé teszi számukra, hogy olyan új üzleti modelleket hozzanak létre, amelyek elősegítik a digitális átalakulást.

„Ezeken belül öt technológiai trendet azonosítottunk, amelyek elengedhetetlennek tűnnek a digitális siker érdekében” – mondta Paul Daugherty, az Accenture technológiai vezetője.

Kihagyhatatlan webtrendek 2016-ra
A technikai fejlődés miatt szinte már úgy követhetjük a trendeket a webes megjelenésben is, mint ahogy a ruhadivatban. Mutatjuk, mi az, amire 2016-ban érdemes figyelni a céges weboldal alakításánál az éves előrejelzések és persze a szakmai guruk szerint!

Intelligens automatizálás

A vezető vállalatok automatizálnak a mesterséges intelligencia (AI), robotika, valamint a kiterjesztett valóság (AR) segítségével –, hogy alapvetően megváltozzon annak a módja, ahogyan a vállalkozást üzemeltetik, és hogy egy új, hatékonyabb kapcsolat alakuljon ki az emberek és gépek között. Jelentős beruházások vannak folyamatban: a megkérdezettek 70 százaléka számolt be az AI-alapú technológiai beruházások növekedéséről a két évvel korábbi állapothoz képest, valamint 55 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy tervezik a gépi tanulás a beágyazott AI megoldások kiterjedt alkalmazását.

Gyorsan alkalmazkodó munkaerő

A munkaerő átalakítását lehetővé tevő technológiák segítségével a vezető vállalatok rendkívül alkalmazkodó és változásra kész környezeteket fognak létrehozni, amelyek képesek megfelelni a mai, dinamikusan változó digitális igényeknek. A gyorsan reagáló munkaerő által kínált versenyelőny nyilvánvaló: a válaszadók szerint a „speciális feladatokhoz szükséges komoly szaktudás” csak az ötödik legfontosabb jellemző, amelyre az alkalmazottaknak szükségük van ahhoz, hogy jól teljesítsenek egy digitális munkakörnyezetben. Más tulajdonságok, mint a „gyors tanulás képessége” vagy a „sebességváltás képessége” előbb végeztek.

Platformgazdaság

Az iparági vezető vállalatok platform alapú üzleti modellek kifejlesztésével hasznosítják a technológia erejét annak érdekében, hogy új növekedési lehetőségekre tegyenek szert, a legmélyrehatóbb változást elérve ezáltal a globális makrogazdasági környezetben az ipari forradalom óta. Ezt megerősíti a válaszadóink 81 százaléka, akik egyetértenek abban, hogy a platform alapú üzleti modellek három éven belül szervezetük alapvető növekedési stratégiájának részévé fognak válni.

Kiszámítható átalakulás

A gyorsan fejlődő digitális ökoszisztémák megteremtik az átalakulás új hullámának az alapját a piacok kiterjesztésének és az iparági határok elmosódásának köszönhetően; az előrelátó vezetők proaktívan megjósolhatják ezeknek az ökoszisztémáknak a pályagörbéjét, hogy versenyelőnyt szerezzenek. A cégek már jelentős vagy mérsékelt mértékben tapasztalják az ökoszisztémák átalakulását: a megkérdezettek 81 százaléka jelezte, hogy észleli ezt a tendenciát saját iparágában.

Digitális bizalom

A bizalom a digitális gazdaság egyik sarokköve a megkérdezettek 83 százaléka szerint. Ahhoz, hogy a vállalkozások elnyerjék az egyének, ökoszisztémák és szabályozó hatóságok bizalmát ebben az új helyzetben, a digitális etikára kell támaszkodniuk, mint alapvető stratégiára, mivel a megnövelt biztonság önmagában nem lesz már elég.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek