A Honor megbízásából készült, az Economist Intelligence Unit által végzett felmérésében 325 vezető beosztású, jellemzően az ellátási láncban dolgozó szakember vett részt. A megkérdezettek 58 százaléka mondta azt, hogy a fejlesztések elsődleges mozgatórugója az AI, ami minden más technológiát a háta mögé utasít. Az iparági vezetők egyetértenek abban, hogy a mesterséges intelligencia révén a formatervek is egyre jobbá válhatnak. Az AI ugyanis a vállalatok kezébe adja a lehetőségét annak, hogy a vásárlói igényekre reagálva minden eddiginél pontosabban tegyék fontossági sorrendbe a fogyasztók ergonómiai és dizájnelvárásait, emellett az ellátási lánc is jobban tagolható, ez pedig növeli a hatékonyságot. (Még a turisták is imádják!)
A másik fontos eredmény a rugalmas anyagok használatának irányított fejlesztése: a tudósoknak hatalmas segítség a mesterséges intelligencia az új vegyületek felfedezésében, a megkérdezett technológiai vezetők 70 százaléka úgy látja, 2020-ra terjedni kezdhetnek a flexibilis okostelefonok, ez pedig egyértelműen az anyagtudományok és az AI érdeme.
Intelligencia a formatervezésben
Alapvetésként elmondható, hogy a nagy adathalmok elemzése – legyenek ezek strukturáltak vagy strukturálatlanok – tette lehetővé a technológiai vállalatok számára, hogy még felhasználóbarátabb funkciók kerüljenek a telefonokba és egyéb eszközökbe. A komponensek és a végleges termékek egyaránt gyorsabban, jobb megtérülési rátával készülhetnek el. Az adatvezérelt elemzések kiemelt szereppel bírnak a technológiai fejlesztések során. Ennek jelentős részét az AI térnyerésének köszönhetjük.
Az Economist Intelligence Unit kérdésére a legfőbb előnyök közül a formatervezést emelték ki legtöbben a minőség, a költség és a sebesség előtt, ahol komoly előnyre tesznek szert a vállalatok az AI révén. Kétharmaduk hisz benne (és harmaduk nagyon), hogy a mesterséges intelligencia integrálása az ellátási láncba jelentősen megkönnyíti az új és innovatív formatervezésű termékek fejlesztését. Mindez tehát azt jelenti, hogy lényegesen könnyebb és olcsóbb olyan különböző termékvariációkat létrehozni, melyek a tényleges vásárlói igényeket elégítik ki, ez pedig személyre szabottabb, egyedibb eszközökben mutatkozhat meg.