A turisták imádják a mesterséges intelligenciát

2019. március 07. csütörtök - 20:08 / piacesprofit.hu
  •    

Az utazási-idegenforgalmi ágazatban különösen éles a konkurencia. Az érdekelt vállalatok ezért fokozottan alkalmazzák a mesterséges intelligencia (AI) vívmányait üzleti céljaik elérésére.

Az AI alkalmazása lehetővé teszi, hogy a cégek közelebbről, pontosan megismerjék a fogyasztók kívánságait, reakcióit és azokhoz szabhassák kínálataikat. Az Expedia online portál amerikai központjában például kísérleti alanyok keresnek szállást, repülőjegyet, egyéb utazási lehetőségeket.

Kép: PP

Kép: PP

A számítógépen való mozgásukat, sőt, arcuk reakcióit is rögzíti a szem-követő rendszer. A szomszédos teremben dolgozó szakértők mindezt rögzítik, elemzik és – az észlelteket összekapcsolva a cégnek ügyfeleiről gyűjtött egyéb adataival, sokkal pontosabb képet tudnak kapni a vásárlói igényekről, elvárásokról.

Az AI megmutatta például, hogy a jövendő légiutasok számára a legfontosabb szempontok: a jegy

Azonosító chipet kapnak az óriás túrahajók utasai
Elektronizálják a nagy tengeri utasszállító hajókat: a vendég chipet kap, amellyel percek alatt behajózhat és vész esetén gyorsan meg tudják találni.

ára, az út hossza, illetve a kettő optimális kombinációja. Mint tapasztalták, ha ennek megfelelően dobja ki a rendszer a keresett megoldásokat, jelentősen nőnek az eladások.

Új utakon jár az AI segítségével az MSC, a nagy hajózási vállalkozás. Hajóinak kabinjaiban megjelenik Zoé, a robot, amely mintegy 800 közkeletű kérdésre tud válaszolni, mint például a tervezett kirándulások, az időjárás vagy az éttermi menü. A kérdéseket a hajók személyzetétől, illetve az utasoktól szerzett tapasztalatok alapján táplálták be a rendszerbe és Zoé hét nyelven tud válaszolni a kérdezőnek. Amennyiben a robot egy kérdésre több kísérlet után sem tud válaszolni, a rendszergazda megfelelően módosítja a szoftvert.

(Forrás: The New York Times)

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek