A K&H tapasztalatai szerint a készpénzbefizető automaták és az automatizált készpénzforgalmú fiókok hamar népszerűvé váltak. A K&H befizető automatái a 6 évvel ezelőtti indulásuk óta átlépték az 1 billió forintos összeghatárt és összesen több mint 3 millió tranzakciót bonyolítottak eddig.
Szó sincs arról, hogy temetni kellene a bankfiókokat, azok pusztán az elmúlt évtizedekben megszokotthoz képest más funkciókat látnak el.A készpénzkezelés és a papíralapú tranzakciók másodlagossá válnak, a személyes tanácsadás, ügyintézés pedig átveszi a főszerepet – közölte a K&H annak apropóján, hogy a bank a közelmúltban megnyitotta az ötvenedik automatizált készpénzforgalmú bankfiókját, ezzel pedig a legnagyobb kizárólag tanácsadói fiókhálózatot működteti a magyar piacon. A 208 K&H-s fióknak immár a harmada automatizált a készpénz ki- és befizetés a szempontjából.
fiókok és digitális megoldások kéz a kézben A bank szerint az ügyfelek egyre nyitottabbak a digitális, mobilbankos és e-bankos szolgáltatások iránt, azaz az elektronikusan megoldható tranzakciókat egyre többen az e-bankon vagy a mobilbankon keresztül bonyolítják. Ugyanakkor az ügyfelek továbbra is felkeresik a bankfiókokat, elsősorban akkor, ha komplexebb pénzügyi döntésekről van szó.
„A fiókhálózatra továbbra is komoly igény van, a fiókokban minden tranzakciót gyorsan és
A K&H 2018 elejére gyakorlatilag elérte a teljes lefedettséget: a 208 bankfiók mindegyikében van befizetős automata. Az adatokból pedig jól látszik, hogy az ügyfelek használják is ezeket: a befizetések mintegy 65 százaléka, míg a kifizetések több mint 90 százaléka automatizált.
„Az ATM-es készpénzbefizetések bővülése nem meglepő, hiszen a készpénzbefizetés az egyszerűbb banki tranzakciók közé sorolható, a hét minden napján, 0-24 órában elérhető, nem kell sorban állni a fiókokban.