„A gyártói márkák folyamatos támadás alatt állnak a kereskedelmi márkák, a no-name-ek és a hasonmástermékek irányából. Hadat üzenünk az általuk képviselt nem fair üzletmenetnek és a marketing eszközeivel vágunk vissza” – festette le Gerhard Hierath, a Beiersdorf ügyvezető igazgatója a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán uralkodó helyzetet a Magyar Márkaszövetség sajtótájékoztatóján.
A Márkaszövetség kampányaival negyedik éve igyekszik széles körben tudatosítani, hogy önmagában nem az ár, hanem, az ár/érték arány ismerete szükséges a jó fogyasztói döntéshez. Téves elképzelés, hogy az ismert márkák csak a rájuk szánt reklámköltségek miatt drágábbak, fejtette ki Berács József, a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketing tanszékvezetője. A gyártói márkák garantálta minőség mögött nagy beruházásokat felemésztő folyamatos innováció és kutató-fejlesztői munka áll, hangsúlyozta a szakértő. A Márkaszövetség sajtótájékoztatóján szó esett továbbá az „igaz márkák” gyártóinak ökológiai, környezetvédelmi szempontjairól is, melyeket a hazai vásárlási kultúra még csak kis mértékben vesz figyelembe. Gerhard Hierath a magyar Kántor Miklós 1940-es évekbeli, Angliában végzett kutatásait idézve a reklámköltségeket az oktatási kiadásokhoz hasonlította.
Az eseményen elhangzott, hogy kirívó különbség van a hazai vásárlóerő és márkatudatosság között. „Míg a vásárlóerő több mint kétszerese a régiós átlagnak, addig az egy bizonyos márka mellett kitartó fogyasztók számaránya hazánkban a legalacsonyabb, 21 százalék, szemben a 38 százalékos régiós átlaggal” – ismertette Seres Tibor, a Sara Lee elnök-vezérigazgatója, a márkaszövetség elnöke. A szakember szerint szegmensenként eltér a márkatípusok keresettségi aránya. A márkatudatosság csak egyes termékek, például a kávé esetében jellemző, melyekkel a fogyasztó image-t, életérzést akar megvásárolni.
Az idei, „Figyelj a márkára!” jelmondatú kampány a hazai FMCG-cégek szakmai- és érdekképviseleti szervének eddigi legnagyobb óriásplakát-akciója. Az 5100 ponton megjelenő hirdetések nem egyes termékeket reklámoznak, hanem a 15 résztvevő vállalat által vállalt értékeket mutatják be egy egységes koncepció szerint. Az összesen 52 tagvállalatot tömörítő szövetség 2000 óta indít kampányokat a márkahűség és márkatudatosság mellett. Óriásplakát-hadjárattal először tavaly jelentkeztek, az akkori 12 szövetséges mintegy 4200 hirdetésével. Ausztria és hazánk után hasonló kezdeményezést indít az idén száz éves német márkaszövetség is.
Plakátkampány a márkatudatosságért
Nem direkt vásárlásra ösztönző, hanem a márkatudatosság elmélyítését célzó nagyszabású óriásplakát-kampányt indított a Magyar Márkaszövetség február elején. Az egyhónapos hadjárat időszerűségét a szervezet a GfK piackutató cég adataira alapozza: míg hazánkban a vásárlóerő mértéke kétszeresen meghaladja a régiós átlagot, az egyes márkák fogyasztói támogatása nálunk a legalacsonyabb.
„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.
Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!
2024. május 16. Budapest
Véleményvezér
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott
Bérharc az egészségügyben.
Hatalmas botrány Németországban, az oroszok finanszírozták a szélsőjobboldalt
Kiket fizettek le az oroszok?
Teljes bukta a kormány családbarát programja
Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém
Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t
Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten
Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.