Az Our World in Data, az Egyesült Királyság kormányának Energiabiztonsági és Net Zero-ért felelős minisztériumának, valamint a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsának adatai szerint a tengerjáró hajók a legveszélyesebb környezetszennyezők szén-dioxid-kibocsátásuk alapján. A tengerjáró hajók jellemzően nehéz fűtőolajat használnak, amely magas széntartalmú. Egy átlagos tengerjáró hajónak 70 000 és 180 000 metrikus tonna közötti szükséglete van csak a mozgáshoz. Ezeknek a hatalmas hajóknak ráadásul energiát kell termelniük a fedélzeti szolgáltatásokhoz is, mint például a világítás, a légkondicionálás és a szórakoztató rendszerek.
A rövid távú repülések szintén nagy szén-dioxid-kibocsátónak számítanak, mivel a kezdeti felszállás és az emelkedési magasság során jelentős mennyiségű üzemanyagot fogyasztanak el.
Sok szakértő egyetért abban, hogy az elektromos járművek idővel alacsonyabb szénlábnyomot termelnek majd, mint a hagyományos belső égésű motorokkal rendelkező (ICE) gépkocsik. Az elektromos járművek akkumulátorai azonban közvetlenül az elektromos hálózatról érkező energiával töltődnek – amelyet sok helyen fosszilis tüzelőanyagból állítanak elő. Emiatt az elektromos járművek szén-dioxid-kibocsátása nagymértékben függ a töltéshez használt villamosenergia-forrásoktól. Kérdéses az is, hogy mennyire energiaigényes az elektromos járművek gyártása egy hasonló ICE járműhöz képest.