Az utazások ökológiai lábnyoma

A közlekedés a globális, energiával összefüggő szén-dioxid (CO₂) kibocsátás közel egynegyedéért felelős. A főbb utazási módok ökológiai lábnyoma kilométerenként és személyenként számolva egészen különleges eredményeket mutat.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Our World in Data, az Egyesült Királyság kormányának Energiabiztonsági és Net Zero-ért felelős minisztériumának, valamint a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsának adatai szerint a tengerjáró hajók a legveszélyesebb környezetszennyezők szén-dioxid-kibocsátásuk alapján. A tengerjáró hajók jellemzően nehéz fűtőolajat használnak, amely magas széntartalmú. Egy átlagos tengerjáró hajónak 70 000 és 180 000 metrikus tonna közötti szükséglete van csak a mozgáshoz. Ezeknek a hatalmas hajóknak ráadásul energiát kell termelniük a fedélzeti szolgáltatásokhoz is, mint például a világítás, a légkondicionálás és a szórakoztató rendszerek.

A rövid távú repülések szintén nagy szén-dioxid-kibocsátónak számítanak, mivel a kezdeti felszállás és az emelkedési magasság során jelentős mennyiségű üzemanyagot fogyasztanak el.

Sok szakértő egyetért abban, hogy az elektromos járművek idővel alacsonyabb szénlábnyomot termelnek majd, mint a hagyományos belső égésű motorokkal rendelkező (ICE) gépkocsik. Az elektromos járművek akkumulátorai azonban közvetlenül az elektromos hálózatról érkező energiával töltődnek – amelyet sok helyen fosszilis tüzelőanyagból állítanak elő. Emiatt az elektromos járművek szén-dioxid-kibocsátása nagymértékben függ a töltéshez használt villamosenergia-forrásoktól. Kérdéses az is, hogy mennyire energiaigényes az elektromos járművek gyártása egy hasonló ICE járműhöz képest.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo