Még többet költünk játékra az idén

A magyar családok többet költenek játékra idén nyáron, mintegy 10 százalékkal nő az átlagos kosárérték, a teljes költés elérheti a 6,5 milliárd forintot a REGIO JÁTÉK friss eladási statisztikái szerint. A legjobban fogyó termékek sorát a Fidget Spinner helyébe lépő Slime nyitja, de a kiugróan magas labdaeladások kapcsán a foci-vb is érezteti hatását.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Tavalyhoz képest ismét többet költenek a magyar családok nyári játékokra és strandkellékekre: online vásárlások esetében 10 százalékkal 7526 forintra, míg a bolti értékesítésnél közel 15 százalékkal 5672 forintra nőtt az átlagos kosárérték. „Az egész piacra nézve ez azt jelenti, hogy az idei évben a nyári játékpiac összességében elérheti a 6,5 milliárdos forgalmat” – árnyalta a képet Gyaraki Dávid a RÉGIO JÁTÉK marketingvezetője. A szezon slágertermékei a szabadtéri, illetve strandoláskor használatos játékok közül kerülnek ki. „A 10 legjobban fogyó konkrét termék közt nyolc a strandoláshoz köthető, habár éppen az aranyérmes nem sorolható ide. Úgy tűnik, hogy megvan a Fidget Spinner utódja, a hónapok óta tartó Slime őrület ugyanis eladási rekordokat döntöget. Ezenkívül az éppen zajló foci-vb is komoly hatással van az értékesítésre, a nyári játékok sorában a labda előkelő helyen szerepel” – részletezte a nyári játékeladási trendeket Gyaraki Dávid.

Kép: Pixabay

Nagy segítség a szülőknek a tábor és a nagyszülők

A nyári gyermekfelügyelet megoldása 10 magyar családból 4-nek nehézséget okoz, a kiskorúakra egyébként a háztartások kétharmadában leginkább az anya vigyáz. A közös teherviselés csak nagyjából minden harmadik családra jellemző, míg 100 esetből mindössze 4-szer fordul elő az, hogy az apa marad otthon. Aduászként az esetek háromnegyedében a nagyszülők kerülnek elő, ők azok, akik kitöltik a szülők nélküli napokat.

Valóra vált horror: játékok kémkednek az otthonunkban?
Egyes modern játékok úgy képesek beszélgetni a gyerekekkel, vagy éppen válaszolni a kérdéseikre, hogy az internetre csatlakoznak. Közben pedig olykor kamerával, mikrofonnal kémkednek utánunk...
„Emellett a leggyakoribb alternatívát a táborozás jelenti, ami közel minden 2. családra jellemző. A szülők a választás során elsősorban a biztonságra és a programokra helyezik a hangsúlyt. Ez utóbbi kapcsán sorrendben a sportolást, az alkotást, illetve a természetközeli élményt keresik gyermekünknek, 1 hétre pedig a többség maximum a 20-40 ezer forint közötti sávban áldoz” – mondta Gyaraki Dávid. Persze ez csak a tábor közvetlen költsége, ehhez társul még például a zsebpénz, amire a szülök 43 százaléka naponta maximum 1000 forintot, 38 százaléka 1000-3000 forint közötti összeget biztosít.

Nyári iskolakényszer

S habár a gyerekek nyáron szívesen megfeledkeznének az iskoláról, ezt a szülők egy része nem engedi; a szünidő során tíz válaszadóból mindössze 4 biztosít teljes kikapcsolódást gyermekének. Minden 3. szülő törekszik rá, hogy gyermek hetente 1-2 órát foglalkozzon iskolai dolgokkal, míg minden 4. családban bevett forma, hogy a gyermek augusztusban már megkezdi az iskolai felkészülést. A nyári tanórák leggyakoribb eleme egyébként a kötelező olvasmányok olvasása, az előző év során tanultak ismétlése, amit az idegen nyelv tanulása és gyakorlása követ.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo