Egyre többet fizetünk kártyával

A kártyabirtokosok bő egynegyede minden lehetséges esetben igyekszik készpénzmentesen fizetni, ami tízszázalékos növekedést jelent a korábbiakhoz képest – a Nézőpont Intézet felmérése szerint.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg két évvel ezelőtt 800 ezer ember használt lehetőség szerint minden fizetéskor bankkártyát, manapság már 1,4 milliónyian.

A kártyabirtokosok további 35 százaléka - majdnem 2 millió ember - állította, hogy szokott kártyával fizetni egyes esetekben, de közel sem mindig.

Kép:PP archív

A felmérés szerint a kártyával rendelkezők hattizede nevezhető a készpénzmentes fizetési megoldások iránt nyitottnak, ami 5 százalékpontos emelkedés 2016-hoz képest. A kártyabirtokosok negyede csak ritkán, 14 százaléka pedig lehetőleg egyáltalán nem használja kártyáját - mind a két csoport aránya csökkent, olvasható a közleményben.

Online vásárolunk, de még készpénzben fizetünk
Az okostelefonok és állandó online jelenlét következtében 2017-ben az e-kiskereskedelem közel hatszor nagyobb forgalomnövekedést ért el, mint a hagyományos kiskereskedelem.

A kártyás fizetés növekedésének hátterében az intézet szerint a pénzügyi kultúra kormányzati intézkedésekkel ösztönzött lassú átalakulása, illetve a kártyaelfogadóhelyek számának évi 25 százalékos növekedése állhat.

A kényelmes és gyors, érintéses kártyás fizetés használatában 2017 volt az áttörés éve: a kártyák több mint 70 százaléka, a POS terminálok 80 százaléka támogatja ezt a funkciót..

A magyarok leggyakrabban szupermarketekben vásárolnak bankkártyával, és egyre gyakoribb a gyógyszertárak, vendéglátóipari egységek és egyéb üzletekben is az elektronikus fizetési mód használata - olvasható a közleményben.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo