Az e-sportolók már többet keresnek sok olimpiai atlétánál

Tavaly 121 millió dollárt osztottak szét a különféle versenyeken, az idén már lesz olyan játék, amely önmagában is majdnem ekkora összdíjazást biztosít - írja a Bitport.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fortnite nevű játék kiadója, az Epic Games hétfőn jelentette be, hogy a 2018-2019-es szezonban 100 millió dollárt fordít a kompetitív játék díjazására, más szóval a versenyek támogatására. Ez nem sokkal kevesebb, mint a tavalyi e-sport rendezvények összes díjazása, ami az EEDAR adatai szerint 121 millió dollár körülre tehető. Vagyis biztosra vehető, hogy idén is az évek óta tapasztalható ütemben növekszik majd az iparágban a versenyzésre ösztönző elismerések értéke, ami 2010 óta a negyvenszeresére növekedett.

Feltörőben az eSport
A PayPal és a SuperData legújabb kutatása szerint az európai eSport piac bevétele 2018-ban elérheti a 325 millió dollárt, ebben a teljes magyar piac értéke a 665.000 dollárra nőhet. Az eSport iránt érdeklődő magyarok létszáma idén várhatóan 18 százalékkal nő, és eléri a 435.000 főt.
A Fortnite ezzel egy csapásra toplistás lesz abban a rangsorban, amit a különböző videojátékok kapcsán eddig összehordott nyereményalapok mutatnak. 2018 májusáig a Dota 2-be 141 millió dollár folyt be, a Counter-Strike: Global Offensive-re 53 milliót osztottak ki, a League of Legends játékosai pedig 52 milliót kerestek. Ez  nyilván nem kevés pénzt jelent, egy tavaly nyári összehasonlítás pedig már a nagy e-sport rendezvények és a tradicionális sportok néhány meghatározó eseményének díjazása kapcsán is meglepő arányokat mutat.

A foci még tartja magát, mások elestek

Az akkor még alig több mint négy éve kiadott Dota 2 24,7 milló dolláros összdíjazással szerepelt a Valve kiadó éves bajnokságán, amiből 10,8 millót a győztes csapat vihetett haza. Ehhez képest a Tour de France kerékpárversenyen például 2,3 millió euró volt a kalapban, a győztes díja 500 ezer euró volt; az atlétikai világbajnokság első helyezettjei 80 ezer dollárt vihettek haza; a legpatinásabb teniszversenyen, Wimbledonban 31,6 millió font volt az összdíjazás, ebből az egyéni győztes Roger Federer és Garbiñe Muguruza fejenként 2,2 milliót kapott.

Természetesen akadnak olyan hagyományos közönségsportok is, amelyekben messze több pénz mozog, mint amennyi az e-sportokban belátható időn belül lehet. A Bajnokok Ligája előző szezonjában több mint 760 millió eurót szórtak szét, a közvetítési jogokat nem is számítva; az angol Premier League majdnem 400 millió fontos díjazásából pedig a bajnok Chelsea 38 millió fonthoz jutott, vagyis közel annyit, mint a BL-győztes. Ráadásul a népszerű közönségsportokban is megjelennek lassan azok a technológiai fejlesztések, amelyek új szintre emelik majd a bevételeket.

Ettől függetlenül a digitális sportok népszerűsége töretlenül növekszik. Ázsiában már külön stadionokban és televíziós közvetítéseken nézik a versenyeket, tavaly ősszel pedig már nálunk is kétmilliárd forintot utalt ki a kormány (ki más?) az Egymillióan a Magyar Esportért Egyesületnek, e-sporttal bővítették a Honvéd szabadidősport szakosztályát, és indították el a V4 Future Sports Festivalt.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo