E-sport cikkek
Tombol az e-sport láz
Párizs kapcsán ismét előtérbe került az e-sport olimpiai szintre emelése.
A focihoz mindenki ért, de vajon az e-focihoz is?
Alig pár év alatt jelentősen megugrott itthon az e-sport ismertsége.
Nem a hardcore gamerek tartják el a videojátékgyártókat
Folyamatosak a viták arról, sportnak tekinthető-e a versenyszerű videojáték használat. Közben pedig az iparág egyre erősödik: már 24 milliárdos éves forgalmat tudhat magáénak. A játékok közül repülőstartot vett idehaza is a PuBG és a Fortnite, játékplatformot tekintve pedig erősödik a konzolok részesedése, de nem ez az egyetlen átrendeződés tavalyhoz képest. Merre tovább, eSport?
Elfeledett sportágak: amikor még emberre is lehetett horgászni
Azt gondolnánk, hogy a látványos extrém sportok és kihívások kora egyidős a modern technológiával, pedig nem ez a helyzet, elődeink is kitaláltak – sőt a közelmúltig űztek is – olyan sportágakat, amelyek mai szemmel furcsának vagy éppen kegyetlennek tűnnek. Ezekből válogattunk néhányat Edward Brooke-Hitching brit publicista gyűjteményének segítségével.
A Z generációnak kiváló megélhetés
Nemzetközi szinten egyre nagyobb népszerűségnek örvend az e-sport, akár megélhetés szintjén is – különösen az 1995 után születettek életében. Felmerülhet a kérdés: pontosan mi is az e-sport, és vajon tekinthetünk-e rá szellemi sportként?
Itt az új milliárdos biznisz
Bár kevesen ismerik el legitim sportként a videojáték-versenyeket, az úgynevezett e-sport ma már világszerte számos hagyományos sportnál is nagyobb üzlet: az egyik idei bajnokság közvetítési jogáért többet fizettek, mint amennyibe a foci-Eb közvetítése került az MTVA-nak. Magyarországon, úgy tűnik, az állam és a hagyományos sportklubok lesznek a legjelentősebb szereplők a feltörekvő ágazatban.
Már 380 millióan néznek e-sportot
A 21 és 35 év közötti amerikai férfiak körében az e-sport ugyanolyan népszerű, mint a jégkorong vagy a baseball, Magyarországon hamarosan jöhet a videójáték-sport törvényes szabályozása – olvasható a PwC tanulmányában.
Az e-sportolók már többet keresnek sok olimpiai atlétánál
Tavaly 121 millió dollárt osztottak szét a különféle versenyeken, az idén már lesz olyan játék, amely önmagában is majdnem ekkora összdíjazást biztosít - írja a Bitport.
Óriási meglepetés: magyar bajnok az E-sport tornán!
Gabinho, azaz a 16 éves budapesti Szirtesi Gábor nyerte a hazai rendezésű V4 Future Sports Festival bajnoki címét FIFA18 sportágban. Az előzetesen nem az esélyesek közé sorolt játékos óriási meglepetésre, de végig meggyőző teljesítménnyel utasította maga mögé a budapesti döntő virtuális-futball játékosait. A selejtezőkre a négy visegrádi országból – innen a V4 fesztivál neve – összesen 1684 játékos jelentkezett, közülük bizonyult elsőnek a magyar fiú. A helyszínen több ezren szurkolták végig a tornát.
Az ember és gép közötti kapcsolatok új korszaka jön
A Dell Technologies és az Institute for the Future (IFTF) által ezen a nyáron közzétett, „Next Era of Human-Machine Partnership” (Az ember és gép közötti partnerség következő korszaka) című jelentés alapján a Dell Technologies vezetőit megosztják, hogy milyen módon segíti majd elő a mesterséges intelligencia, a kiterjesztett valóság, a dolgok internete és a felhő alapú számítástechnika a szervezetek és a mindennapi élet digitális átalakulását 2018-ban.
A digitális sportágak és az okosvárosok korában élünk
Az e-sport rendkívüli népszerűségnek örvend szerte a világon, Amerikában például a hagyományos sportközvetítések nézettségének zuhanását hozta videójátékokra épülő sport. 2018-ra Magyarországon is átlépheti az egymillió dollárt az e-sportból származó bevétel, azonban ahhoz, hogy hazánk is komolyan bekapcsolódhasson a nemzetközi e-sport vérkeringésébe, a fiatalok digitális oktatására, a képzéshez kapcsolódóan pedig az infokommunikációs infrastruktúra jelentős fejlesztésére van szükség.