Az AI alkalmazása lehetővé teszi, hogy a cégek közelebbről, pontosan megismerjék a fogyasztók kívánságait, reakcióit és azokhoz szabhassák kínálataikat. Az Expedia online portál amerikai központjában például kísérleti alanyok keresnek szállást, repülőjegyet, egyéb utazási lehetőségeket.
A számítógépen való mozgásukat, sőt, arcuk reakcióit is rögzíti a szem-követő rendszer. A szomszédos teremben dolgozó szakértők mindezt rögzítik, elemzik és - az észlelteket összekapcsolva a cégnek ügyfeleiről gyűjtött egyéb adataival, sokkal pontosabb képet tudnak kapni a vásárlói igényekről, elvárásokról.
Az AI megmutatta például, hogy a jövendő légiutasok számára a legfontosabb szempontok: a jegy
Új utakon jár az AI segítségével az MSC, a nagy hajózási vállalkozás. Hajóinak kabinjaiban megjelenik Zoé, a robot, amely mintegy 800 közkeletű kérdésre tud válaszolni, mint például a tervezett kirándulások, az időjárás vagy az éttermi menü. A kérdéseket a hajók személyzetétől, illetve az utasoktól szerzett tapasztalatok alapján táplálták be a rendszerbe és Zoé hét nyelven tud válaszolni a kérdezőnek. Amennyiben a robot egy kérdésre több kísérlet után sem tud válaszolni, a rendszergazda megfelelően módosítja a szoftvert.
(Forrás: The New York Times)