Szervezetátalakítás cikkek
Spórolás leépítés nélkül
Válsághelyzetben sok vállalat szerint, úgy tűnik, nincs más megoldás, csak a leépítés. A mostani munkaerő-hiányos környezetben azonban ez minden korábbinál rosszabb ötlet. Ahelyett, hogy a munkaerő-költségeken spórolnánk, keressük máshol a megoldást!
Divat a bürokrácia
Az üzleti környezet ma egyre gyakrabban kényszeríti a vállalatokat arra, hogy újragondolják stratégiájukat, és akár drasztikusan megváltoztassák addigi szervezeti modelljüket. 2016-ban a hosszú távon sikeresen működő vállalat kulcsa az új, innovatív szervezeti struktúra kialakítása. Ez azonban egyáltalán nem biztos, hogy valami eddig soha nem látott formát jelent.
A főnök irányít? Ugyan már!
A marsallbot mindenki zsebében ott lapul, vagyis mindenki irányíthatja, optimálisan alakíthatja és eredményessé teheti a saját munkáját. Ha pedig már mindenki vezető, akkor az elsőszámú vezető részéről hiú ábránd, hogy továbbra is ő irányítja a változást.
Növekedés? Az már a múlt
25 év után, amikor a hazai cégek a növekedésre koncentráltak leginkább, természetes módon eljön a cégátstrukturálás időszaka. A sikeres vállalkozásoknál portfóliótisztításra, a következő generáció belépésére vagy éppen egy jól megszervezett exitre készülnek. Erre azonban lelkileg is készen kell állni.
Költségcsökkentés ÉS hatékonyságnövelés? Nem lehetetlen!
A válságban kényszerű költségcsökkentéseket a legtöbb menedzser és alkalmazott súlyos csapásként éli meg, a lépések nyomában rendszerint zuhanó morál és teljesítmény jár. Pedig ésszerű szervezéssel lehet javítani a hatékonyságon, akár csökkenő létszám mellett is.
Így növelje dolgozói hatékonyságát
Akár 20%-kal is nőhet a szellemi foglalkozású alkalmazottak termelékenysége, méghozzá anélkül, hogy a vezetőknek különleges eljárásmódokat vagy nagyösszegű ösztönzőket kellene bevezetnie. Megmutatjuk, hogyan.
Az elfelejtett cég
Azok a cégek, amelyek több országban is fejtenek ki tevékenységet, esetleg valamilyen okból országok között szeretné költöztetni a vállalkozást a tulajdonos, már a cégforma kiválasztásával is egyszerűbbé tehetik a dolgukat.
Lépniük kell a magyar szolgáltatóközpontoknak
Gyökeres átalakulás zajlik a szolgáltatóközpontok piacán, a cégek szolgáltatásainak köre és minősége is rohamosan változik, a szervezetek minden korábbinál jobban globalizálódnak. Az átalakulás a Magyarországon működő központok számára is lépéskényszert jelent – mutat rá az EY legfrissebb iparági elemzése. A tanulmányból az is kiderül, hogy a közép- és hosszútávú siker érdekében a szolgáltatóközpontoknak hat fontos területre kell koncentrálniuk.
Van, ami a válság hatásainak kiküszöbölésénél is bonyolultabb
A gazdasági válság hatásainak ellensúlyozásánál sokkal jelentősebb kihívás a magyarországi vállalkozások számára saját belső működésük átalakítása és racionalizálása. A sikerhez vezető egyik legfontosabb tényező tehát a vállalat belső életének újjászervezése az együttműködés, elkötelezettség és innováció jegyében.