Influencer marketing cikkek


Fördős Zé ellen indított eljárást a Gazdasági Versenyhivatal

Fördős Zé ellen indított eljárást a Gazdasági Versenyhivatal 

A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat.
Jönnek az akciósan megvehető sztárok

Jönnek az akciósan megvehető sztárok 

Felajánlásokat is tehetnek a hírességek a virtuális termékeik mellé.
Ilyen se volt még, influenszerek terjesztettek tisztességtelen hirdetéseket, büntetést kapnak

Ilyen se volt még, influenszerek terjesztettek tisztességtelen hirdetéseket, büntetést kapnak 

A versenyhivatal 19 millió forint bírságot szabott ki egy sportfogadás-tanácsadó oldal megtévesztő hirdetései miatt.
Hogyan hirdethetnek az influenszerek?

Hogyan hirdethetnek az influenszerek?  

Megújította a versenyhivatal az influenszer marketingről szóló tájékoztatóját, amelyben konkrét példákkal és gyakorlati tanácsokkal segíti az influenszerek és a reklámügynökségek jogkövető magatartását.
Nincs ingyenpénz - komoly üzleti érdekek rejtőznek az adományosztás mögött

Nincs ingyenpénz - komoly üzleti érdekek rejtőznek az adományosztás mögött 

Az Instagram-influenszerek mellett a Twitteren is egyre többször, sokszor világszinten is első helyen szerepelnek olyan hashtagek, amelyek ingyen pénzt ígérnek. A képlet egyszerű – add meg a felhasználóneved, kövesd a felajánlót, és az általuk követett profilokat is.
Az influencerek ereje

Az influencerek ereje 

Miért olyan értékesek ma a piacon a véleményvezérek, a hangadók? Mert praktikus tanácsokat adnak: élni segítenek. És olyan összekötött világban élünk, ahol egy-egy extrovertált, széles baráti körrel rendelkező, jó ízlésű, véleményt alkotni szerető, divatteremtő hatású alak képes sikerre vinni egy új terméket vagy márkát.
Influencerek: már nyoma sincs a finnyásságnak

Influencerek: már nyoma sincs a finnyásságnak 

Kevés megosztóbb marketinges téma létezik ma, mint az influencerek. Az olcsón, nagy elérést kereső cégek, az ügynökségek és persze a jelentős bevételhez jutó influencerek imádják, míg a fiatalokat a manipulációtól féltők, az etikus reklám hívei erős fenntartásokkal fogadják. De mi a baj vele? Pécsi Ferenc, marketingszakértőnk segítségével jártuk körül a kérdést.
Influencerek: az eredetiség a varázsszó

Influencerek: az eredetiség a varázsszó 

Az elmúlt években itthon is látványosan megnőtt az érdeklődés a tartalommarketing iránt. Természetesen nem mindegy hogyan építjük fel tartalommarketinggel kapcsolatos stratégiánkat sem. A digitális korban, amikor a tömegmédia hatékonysága már nem olyan, mint régen, a személyre szabott kommunikáció egyre fontosabb. Így kapott fontos szerepet a tartalom mellett az influencerek véleménye is. Erről kérdeztük Lucie Lavenu-t a ShopAlike nemzetközi csapatának online marketing specialistáját.
Botok és kamu követők az influencer marketingben

Botok és kamu követők az influencer marketingben 

A Unilever az influencer marketing reformjára szólította fel a márkákat és a reklámügynökségeket. Sokszor nem lehet pontosan tudni, egy YouTube-sztár vajon anyagi érdekből dicsér egy terméket vagy önzetlenül, s követői száma, vagyis az influencer népszerűsége is kétségbe vonható.
Jön a Facebook-kánaán az influencereknek

Jön a Facebook-kánaán az influencereknek 

A Facebook új eszközökkel és új üzleti megoldásokkal támogatja a tartalomgyártókat. Vagyis az influencereket. Olyan sok újdonságot mutattak be, hogy most csak egy felsorolás jön az izgalmasabb témákról. A cél egyébként egyértelmű: minél több influencert átcsábítani a YouTube-tól. Ehhez pedig jó eszközök kellenek, és persze bevételmegosztási megoldások – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd Facebook-marketingszakértő.

Véleményvezér: neveljük, vagy vásároljuk? 

Azt már nem kell hangsúlyoznunk, hogy az influencer kommunikációnak van létjogosultsága, hisz az elmúlt két évben minden erről szólt. Ránézésre egyszerű a képlet, a látszattal ellentétben azonban sok kérdésre kell választ találnunk, mire elkészülhet az első márkázott influencer tartalmunk.

P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing 

A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.

Csendes, pénznyelő kampányok helyett inkább szaxofonozzunk az MTV-n! 

A múlt héten tartott Marketing Szuperkonferencián Wolf Gábor marketingszakértő az úgynevezett legendás kampányok köré fűzte előadását, amelynek legfontosabb gondolatait foglaltuk össze. A szakértő szerint minden cégnek kell, hogy legyen évente egy nagy kampánya, amivel bekerülhet a sajtóba, és a közbeszéd tárgya lehet.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo