Influencer marketing cikkek
![Fördős Zé ellen indított eljárást a Gazdasági Versenyhivatal](https://piacesprofit.hu/i/b/a/8/8/9/c/6/0/c/3/2/b/e/6/5/7/f/6/c/4/fordos-ze-ellen-inditott-eljarast-a-gazdasagi-versenyhivatal_md.jpg)
Fördős Zé ellen indított eljárást a Gazdasági Versenyhivatal
A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat.
![Jönnek az akciósan megvehető sztárok](https://piacesprofit.hu/i/6/a/d/2/4/a/5/e/d/7/1/6/a/6/2/9/b/2/6/3/nincs-cim_md.jpg)
Jönnek az akciósan megvehető sztárok
Felajánlásokat is tehetnek a hírességek a virtuális termékeik mellé.
![Ilyen se volt még, influenszerek terjesztettek tisztességtelen hirdetéseket, büntetést kapnak](https://piacesprofit.hu/i/2/d/8/0/e/c/1/4/f/b/e/f/a/4/f/d/1/9/d/a/ilyen-se-volt-meg-influenszerek-terjesztettek-tisztessegtelen-hirdeteseket-buntetest-kapnak_md.jpg)
Ilyen se volt még, influenszerek terjesztettek tisztességtelen hirdetéseket, büntetést kapnak
A versenyhivatal 19 millió forint bírságot szabott ki egy sportfogadás-tanácsadó oldal megtévesztő hirdetései miatt.
![Hogyan hirdethetnek az influenszerek?](https://piacesprofit.hu/i/8/7/c/9/5/1/7/3/9/e/9/4/a/a/9/6/9/4/2/e/hogyan-hirdethetnek-az-influenszerek_md.jpg)
Hogyan hirdethetnek az influenszerek?
Megújította a versenyhivatal az influenszer marketingről szóló tájékoztatóját, amelyben konkrét példákkal és gyakorlati tanácsokkal segíti az influenszerek és a reklámügynökségek jogkövető magatartását.
![Nincs ingyenpénz - komoly üzleti érdekek rejtőznek az adományosztás mögött](https://piacesprofit.hu/i/d/6/e/5/a/8/d/4/e/0/4/b/a/e/7/e/d/8/f/c/nincs-ingyenpenz-komoly-uzleti-erdekek-rejtoznek-az-adomanyosztas-mogott_md.jpg)
Nincs ingyenpénz - komoly üzleti érdekek rejtőznek az adományosztás mögött
Az Instagram-influenszerek mellett a Twitteren is egyre többször, sokszor világszinten is első helyen szerepelnek olyan hashtagek, amelyek ingyen pénzt ígérnek. A képlet egyszerű – add meg a felhasználóneved, kövesd a felajánlót, és az általuk követett profilokat is.
![Az influencerek ereje](https://piacesprofit.hu/i/c/0/e/9/4/0/2/f/5/3/4/8/1/1/d/7/2/e/4/a/az-influencerek-ereje_md.jpg)
Az influencerek ereje
Miért olyan értékesek ma a piacon a véleményvezérek, a hangadók? Mert praktikus tanácsokat adnak: élni segítenek. És olyan összekötött világban élünk, ahol egy-egy extrovertált, széles baráti körrel rendelkező, jó ízlésű, véleményt alkotni szerető, divatteremtő hatású alak képes sikerre vinni egy új terméket vagy márkát.
![Influencerek: már nyoma sincs a finnyásságnak](https://piacesprofit.hu/i/f/b/7/2/9/d/f/c/e/8/e/0/2/8/6/3/e/b/6/d/influencerek-mar-nyoma-sincs-a-finnyassagnak_md.jpg)
Influencerek: már nyoma sincs a finnyásságnak
Kevés megosztóbb marketinges téma létezik ma, mint az influencerek. Az olcsón, nagy elérést kereső cégek, az ügynökségek és persze a jelentős bevételhez jutó influencerek imádják, míg a fiatalokat a manipulációtól féltők, az etikus reklám hívei erős fenntartásokkal fogadják. De mi a baj vele? Pécsi Ferenc, marketingszakértőnk segítségével jártuk körül a kérdést.
![Influencerek: az eredetiség a varázsszó](https://piacesprofit.hu/i/a/f/7/e/5/7/b/2/0/9/8/4/b/6/1/9/a/b/d/d/influencerek-az-eredetiseg-a-varazsszo_md.jpg)
Influencerek: az eredetiség a varázsszó
Az elmúlt években itthon is látványosan megnőtt az érdeklődés a tartalommarketing iránt. Természetesen nem mindegy hogyan építjük fel tartalommarketinggel kapcsolatos stratégiánkat sem. A digitális korban, amikor a tömegmédia hatékonysága már nem olyan, mint régen, a személyre szabott kommunikáció egyre fontosabb. Így kapott fontos szerepet a tartalom mellett az influencerek véleménye is. Erről kérdeztük Lucie Lavenu-t a ShopAlike nemzetközi csapatának online marketing specialistáját.
![Botok és kamu követők az influencer marketingben](https://piacesprofit.hu/i/c/6/9/f/8/7/b/3/1/0/f/4/8/a/0/b/4/3/e/b/botok-es-kamu-kovetok-az-influencer-marketingben_md.jpg)
Botok és kamu követők az influencer marketingben
A Unilever az influencer marketing reformjára szólította fel a márkákat és a reklámügynökségeket. Sokszor nem lehet pontosan tudni, egy YouTube-sztár vajon anyagi érdekből dicsér egy terméket vagy önzetlenül, s követői száma, vagyis az influencer népszerűsége is kétségbe vonható.
![Jön a Facebook-kánaán az influencereknek](https://piacesprofit.hu/i/1/7/7/2/c/c/5/a/c/6/9/8/3/f/a/2/9/6/0/0/jon-a-facebook-kanaan-az-influencereknek_md.jpg)
Jön a Facebook-kánaán az influencereknek
A Facebook új eszközökkel és új üzleti megoldásokkal támogatja a tartalomgyártókat. Vagyis az influencereket. Olyan sok újdonságot mutattak be, hogy most csak egy felsorolás jön az izgalmasabb témákról. A cél egyébként egyértelmű: minél több influencert átcsábítani a YouTube-tól. Ehhez pedig jó eszközök kellenek, és persze bevételmegosztási megoldások – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd Facebook-marketingszakértő.
Véleményvezér: neveljük, vagy vásároljuk?
Azt már nem kell hangsúlyoznunk, hogy az influencer kommunikációnak van létjogosultsága, hisz az elmúlt két évben minden erről szólt. Ránézésre egyszerű a képlet, a látszattal ellentétben azonban sok kérdésre kell választ találnunk, mire elkészülhet az első márkázott influencer tartalmunk.
P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing
A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.
Csendes, pénznyelő kampányok helyett inkább szaxofonozzunk az MTV-n!
A múlt héten tartott Marketing Szuperkonferencián Wolf Gábor marketingszakértő az úgynevezett legendás kampányok köré fűzte előadását, amelynek legfontosabb gondolatait foglaltuk össze. A szakértő szerint minden cégnek kell, hogy legyen évente egy nagy kampánya, amivel bekerülhet a sajtóba, és a közbeszéd tárgya lehet.