Nincs ingyenpénz - komoly üzleti érdekek rejtőznek az adományosztás mögött

Az Instagram-influenszerek mellett a Twitteren is egyre többször, sokszor világszinten is első helyen szerepelnek olyan hashtagek, amelyek ingyen pénzt ígérnek. A képlet egyszerű – add meg a felhasználóneved, kövesd a felajánlót, és az általuk követett profilokat is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elsőre nagyon nemesnek tűnő cél mögött azonban komoly anyagi érdekek húzódnak meg, és a pár ezer dolláros adományok csak akkor tűnnek nagynak, hogyha nem vesszük figyelembe az élelmes hirdetőktől az influenszerek zsebébe befolyó pénzeket.

Paige Hathaway egy amerikai influenszer közel négymilliós követőtáborral, aki még március 18-án posztolta, hogy egy szerencsés követőjének átutal 5000 dollárt, feltéve, hogy ha a jelentkezők megjelölik egy ismerősüket is – a poszt több tízezres forgalmat generált.

Ahogy a koronavírus egyre inkább erőre kapott világszinten, gombamód szaporodással kerültek elő a hasonló ajánlatok, amelyek sokszor azon az elven alapulnak, hogy a pénzt felajánló médiaszemélyiség által követett cégeket is be kell követnie a pénzért jelentkezőknek. Az elsőre ártatlannak tűnő kérés komoly forgalmat hoz, ráadásul így a célközönséget is nagyon könnyedén elérik hirdetéseikkel a vállalkozások.

A New York Times cikke szerint Paige Hathaway esetében pont a közösségi média marketinggel foglalkozó Social Stance 900 dollárt fizetett egy helyért az influenszer által követett listán, és a meghirdetett ajándékozási akciónak köszönhetően több száz új követőt szereztek.

Az általa meghirdetett játék csak egy volt a sok közül... (Kép: Instagram/@paigehathaway)

A 19 éves Nathan Johnson egy 16 éves barátjával közösen alapította vállalkozását, amely YouTube és TikTok sztároknak segít ajándék-, és pénzosztásokat szervezni. A képlet egyszerű, egy népszerű influenszernek ajánlanak valamennyi pénzt (a nyereményen túl) azért, hogy hirdesse meg a játékot, és a kritériumnak köszönhetően megszerzett követőlistákat eladják az arra éhes cégeknek és magánszemélyeknek.

Véleményvezér

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.
A békepárti Fidesz rendhagyó harci napot tartott óvodásoknak

A békepárti Fidesz rendhagyó harci napot tartott óvodásoknak 

Óvodások gázálarcban, ennél már szebb nem is lehet.
A szuverenitásvédelmi törvénytervezet minden vállalkozást fenyeget

A szuverenitásvédelmi törvénytervezet minden vállalkozást fenyeget 

A Fidesz lebontaná a jogállamot.
Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo