Nincs ingyenpénz - komoly üzleti érdekek rejtőznek az adományosztás mögött

Az Instagram-influenszerek mellett a Twitteren is egyre többször, sokszor világszinten is első helyen szerepelnek olyan hashtagek, amelyek ingyen pénzt ígérnek. A képlet egyszerű – add meg a felhasználóneved, kövesd a felajánlót, és az általuk követett profilokat is.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elsőre nagyon nemesnek tűnő cél mögött azonban komoly anyagi érdekek húzódnak meg, és a pár ezer dolláros adományok csak akkor tűnnek nagynak, hogyha nem vesszük figyelembe az élelmes hirdetőktől az influenszerek zsebébe befolyó pénzeket.

Paige Hathaway egy amerikai influenszer közel négymilliós követőtáborral, aki még március 18-án posztolta, hogy egy szerencsés követőjének átutal 5000 dollárt, feltéve, hogy ha a jelentkezők megjelölik egy ismerősüket is – a poszt több tízezres forgalmat generált.

Ahogy a koronavírus egyre inkább erőre kapott világszinten, gombamód szaporodással kerültek elő a hasonló ajánlatok, amelyek sokszor azon az elven alapulnak, hogy a pénzt felajánló médiaszemélyiség által követett cégeket is be kell követnie a pénzért jelentkezőknek. Az elsőre ártatlannak tűnő kérés komoly forgalmat hoz, ráadásul így a célközönséget is nagyon könnyedén elérik hirdetéseikkel a vállalkozások.

A New York Times cikke szerint Paige Hathaway esetében pont a közösségi média marketinggel foglalkozó Social Stance 900 dollárt fizetett egy helyért az influenszer által követett listán, és a meghirdetett ajándékozási akciónak köszönhetően több száz új követőt szereztek.

Az általa meghirdetett játék csak egy volt a sok közül... (Kép: Instagram/@paigehathaway)

A 19 éves Nathan Johnson egy 16 éves barátjával közösen alapította vállalkozását, amely YouTube és TikTok sztároknak segít ajándék-, és pénzosztásokat szervezni. A képlet egyszerű, egy népszerű influenszernek ajánlanak valamennyi pénzt (a nyereményen túl) azért, hogy hirdesse meg a játékot, és a kritériumnak köszönhetően megszerzett követőlistákat eladják az arra éhes cégeknek és magánszemélyeknek.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo