Nincs ingyenpénz - komoly üzleti érdekek rejtőznek az adományosztás mögött

Az Instagram-influenszerek mellett a Twitteren is egyre többször, sokszor világszinten is első helyen szerepelnek olyan hashtagek, amelyek ingyen pénzt ígérnek. A képlet egyszerű – add meg a felhasználóneved, kövesd a felajánlót, és az általuk követett profilokat is.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

De kinek kellenek az így szerzett követők?

Vállalkozók és kezdő tanácsadók sokszor így próbálják eladni az e-könyveiket és a kurzusaikat, míg a kevésbé ismert modellek így próbálnak követőket és elegendő forgalmat szerezni ahhoz, hogy divatcégekkel léphessenek partnerségre. Az ilyen típusú hirdetések lelkes pártolói emellett még a magánrendelésben dolgozó orvosok, különösképpen a plasztikai sebészek.

Louisa Warwick, a szintén hasonló üzletmodellel dolgozó Social Acceleration Group alapítója már hét hasonló akciót bonyolított le az Instagramon, olyan influenszer-színésznőkkel is, mint például Tori Spelling. A cége most éppen a Farrah Abraham bulvár-botrányhősnő által hirdetett adományosztásba árulja a belépést az érdeklődőknek, már 270 dolláros árért fel lehet kerülni a médiaszemélyiség által bekövetett listára, és az akció lezajlása után az ügyfelek több ezer fővel megnövekedő forgalomra számíthatnak.

Nem új találmány

A szponzorált ajándékosztó „játékok” először igazán tavaly nyáron váltak népszerűvé, akkor a divatdiktátorok például Louis Vuitton táskákat osztogattak, ám a jelenlegi helyzetben mindenkinek sokkal inkább van szüksége készpénzre, mint divatcuccokra, ráadásul a cégek a fotózásokat is nehezen tudnák lebonyolítani a koronavírus miatt.

Sok más szakma mellett a social media influenszerek életét is megnehezíti a koronavírus, hiszen a fizetett utazások, márkaszerződések döntő többsége is lemondásra került, így nem meglepő, hogy ha lehetőséget kapnak arra, hogy kis erőfeszítéssel több ezer dollárt keressenek, élni fognak a lehetőséggel – arról nem is beszélve, hogy a személyes brandépítésnek is jót tesz a jótékonyság látszata.

Véleményvezér

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.
Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo