E-archiválás cikkek
Gyorsabban, olcsóbban, zöldebben
Vajon mi lehet az oka annak, hogy Magyarországon még nem tudott elterjedni az elektronikus dokumentumkezelés? Miért van az, hogy a vállalatok nagy része továbbra is minden hivatalos iratot kinyomtat és csupán elenyésző százalékuk jött rá; mennyi időt, energiát és főleg pénzt takaríthatna meg, ha áttérne az elektronikus dokumentációra?
Meddig kell tárolni a céges papírokat?
A vállalkozásoknál – függetlenül attól, hogy kisebb cégről vagy nagyvállalatról beszélünk – igen gyakran felmerülő kérdés, hogy meddig, hány évig célszerű megőrizni a jó néhány éve lejárt szerződéseket, számlákat, egyéb bizonylatokat. A határidők adónemenként eltérőek lehetnek, de az általános szabály ugyanaz. Íme a legfontosabb tudnivalók.
"Minek nekem számlatömb?"
A Noreg Kft., az üzletbiztonsági technológiák és szolgáltatások hazai szakértője úgy látja, az e-számlázás és az e-archiválás bevezetése jelentős költségmegtakarítást eredményezne a hazai vállalatoknak. A tömeges elterjedéshez a törvényi szabályozás már adott, a nagyvállalatok legtöbbje felkészült, míg a kkv-k vagy külsősként dolgozó könyvelőik nem tudják még kezelni az új technológiát, pedig már havi ezer kibocsátott számla esetén is a beruházás kevesebb mint 3 év alatt megtérül és a költségek akár a felére is csökkenhetnek.