A márka cikkek
Jó üzlet lehet a halfej és a halcsont feldolgozása élelmiszerként
A halfajok közel harmadát túlhalásszuk, vagyis nem fenntartható mértékben fogyasszuk őket, figyelmeztet az ENSZ új jelentése. Ráadásul pont a halak legtáplálóbb részeit, a fejét és a csontját dobjuk ki, ahelyett, hogy valamilyen módon feldolgoznánk és élelmet készítenénk belőle.
Rendületlenül nő a saját márkák piacrésze
A GfK 2001 óta elemzi évről évre a kereskedelmi márkák teljesítményét a napi fogyasztási cikkek piacán. A 2016. évi fejleményeket elemző tanulmány szerint tavaly – újabb növekedést követően – piacrészük elérte a 25 százalékot, azaz már a teljes FMCG-forgalom egynegyedét a kereskedelmi láncok saját márkái adják. Szociodemográfiai szempontból egyetlenegy háztartástípus sem emelhető ki az e márkákat választók köréből, tavaly minden háztartás legalább egy alkalommal saját márkás termék mellett döntött vásárláskor.