Infiniti FX: a japán csábító

Az Infiniti FX legnagyobb erőssége a formaterv, amely önmagában eladja, majd következik a gazdag alapfelszereltség, amivel komoly árelőnyt szerez magának a konkurenciával szemben.

A 2000-es évek elején a hozzám hasonló autórajongó fiatalemberek számára a nap fénypontját jelentette, ha megpillantott egy Infiniti FX szabadidő-autót Budapesten. A gyönyörű gép fő ismertetőjegyei a hatalmas kerekek és az akkoriban újdonságnak számító diódás hátsó lámpák voltak. Az FX nyerő formáján azóta sem változtattak, sőt a sport-terepjáró jobban néz ki, mint valaha. A felül a sportautók, alul a szabadidő-autók formai jegyeit felvonultató gép a 2008-as modellfrissítés alkalmával is megőrizte egyéniségét. A sportos SUV második nemzedéke azóta az öreg kontinensen is kapható, 2010-től pedig dízelmotorral is elérhető.

 Feltűnő luxusjárgány

A sportos SUV második nemzedéke azóta az öreg kontinensen is kapható, 2010-től pedig dízelmotorral is elérhető.

Büszkén, nagy megelégedéssel használtam a különleges, irídiumkék fényezésű és 20 hüvelykes kerekekre állított FX-et. Bármerre jártam, a szokásosnál nagyobb tisztelet övezte a járművet, és kiderült, sokaknak ma is ez a kedvenc autója. Persze nyolchengeres benzinmotorral, nem holmi olajkályhával. Ilyenkor mindig elmeséltem, hogy az eladások 90 százalékát a dízelmotoros verzió adja, és az 5 literes, 390 lovas benzinmotorral szerelt modell legalább kétszer ennyit fogyaszt.

Az Infiniti FX-ben ülve meg kell szokni az állandó feltűnést és a tekintélyes méreteket is. A jármű 4865 milliméter hosszú, és bitang széles: tükrök nélkül 1920 milliméter. A terebélyes karosszéria óvatosságra int, a Margit hídi szűk forgalmi sávot például teljes egészében elfoglaljuk vele. A tetejébe az autó elejét is nehéz érezni, a rendkívül hosszú, lefelé ívelő motorháztető miatt. Így viszont a motor az első tengely mögé kerülhetett, ami jótékony hatással volt a súlyelosztásra.

A tengelytáv hosszú, 2885 milliméter, az utastér azonban nem tartozik a legtágasabbak közé. A hátsó láb- és fejterét, valamint a csomagtér űrméretét tekintve az Infiniti FX elmarad a konkurenciától. Utóbbi befogadó képessége mindössze 410 liter, amit ma már egy-két kompakt személyautó is tud. Az FX vezetési élményre kihegyezett SUV; a mérnökök igyekeztek optimális tengelyenkénti súlyelosztást teremteni, így történhetett, hogy például a csomagtartó padlója alá építették be a két akkumulátort. Az Infiniti sport-terepjárója négy felnőttnek kényelmes.

 Kényelmes és gyors

Az utastérben minden megtalálható, ami szem-szájnak ingere, nehéz lenne felsorolni a temérdek extrát. Nissan modellekből ismerős kezelőszervvel találkozunk, s a középső érintőképernyős monitor sem jelent újdonságot. Ennek ellenére nem panaszkodhatunk. Találunk analóg órát, több a krómozott, lakkozott felület, és finomabban működik általában véve minden. Alapfelszerelés a gyönyörű steppelt bőrkárpitozás, a juharfa díszítő betétek, továbbá a valódi gyapjú szőnyegek és tömör fémdíszítések, például az alumíniumpedálok és a magnézium váltófülek. Tetszett, hogy a kormányról teljes mértékben vezérelhető a multimédiás rendszer, és az ergonómiával is elégedett voltam. Az ülések oldaltartása megfelelő, viszont a combok megtámasztása elégtelen, úgyhogy tempósan vett kanyarokban csúszkálunk az ülésben.

Az Infiniti FX30d-be 3 literes V6-os turbódízel-motort ültettek, amely 238 lóerejével és 550 newtonméteres nyomatékával fölényesen mozgatja a 2150 kilogramm súlyú, összkerékhajtású szabadidő-autót. A hathengeres aggregát a príma hétfokozatú, elektronikusan vezérelt automata váltóval együttműködve 8,3 szekundum alatt felgyorsítja óránként 100 kilométeres sebességre a kocsit. A végsebessége 212 kilométer/óra. A gázpedál határozott lenyomására az autó némi késlekedéssel, de egy mozdony erejével indul meg, és mindenki tudtára adja, hogy ki a főnök. Biztonsággal előzhetünk vele. A turbódízel aggregátnak ráadásul a hangja is szép, amit a kellő mértékben engedtek beszűrődni az utastérbe.

Az FX-szel nehéz lassan menni, de a hosszú váltóáttételezés – 130 kilométer/óránál, hetedik fokozatban például mindössze 2200-at fordul a főtengely – miatt így sem fogyaszt sokat.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo