Zemplén autóipart épít

Szinte összetolják a sátoraljaújhelyi és a királyhelmeci vállalkozói központokat, s mellesleg beszállítanak egymillió autó gyártóinak.

Királyhelmecen készült el és szeptemberben fel is avatják a hármashatár szlovákiai vállalkozói központját. Hasonló intézménnyel a szomszédos Sátoraljaújhely már rendelkezik. De a cél az, hogy szakmai és szervezeti értelemben is gyakorlatilag egy központként tevékenykedjen a magyar és a szlovák, illetve amint lehet, a kárpátaljai "egység". Eddig is összekapcsolta a térség vállalkozásait a közös üzleti érdek. Elsősorban a Zempléni Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány - mely egyet jelentett már az elmúlt években is a Zempléni Európa Házzal - rendezvényekkel, vállalkozói fórumokkal, tanfolyamokkal, szakvásárokkal katalizálta a cégek határon túli és inneni közös munkáját. Az Észak-Magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke augusztus 25-én például már a II. nemzeti fejlesztési terv helyi kistérségi fejlesztési lehetőségeiről, mint nemzetközi projektről ad elő egy rendezvényen  Sátoraljaújhelyen.

Az elmúlt években a Zempléni Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány és a Királyhelmeci Regionális Fejlesztési Ügynökség külön-külön is, együtt is arra koncentrált, hogy az ott élő egyéni, kis- és középvállalkozók megismerjék, sőt kihasználják Magyarország és Szlovákia vállalkozási struktúrájában meglévő különbségeket. E tudásra alapozva kiszélesítették a határon átnyúló üzleti, munkaerő-piaci kapcsolataikat, növelték versenyképességüket. Most már ezen is túlléphettek, s a cégek közösen építik piaci kapcsolataikat. Elindították Magyarország egyik meghatározó klaszter programját, több vállalkozás a régió autóipari beszállítóinak vált a beszállítójává. Sőt, jó okkal terveznek hosszú távon - tudtuk meg a sátoraljaújhelyi Zempléni Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány ügyvezető igazgatójától, Juhász Istvántól -, hiszen a hazaiakon kívül a szlovákiai, kárpátaljai és romániai gépkocsigyártás és -összeszerelés idővel meghaladja az évi az egymillió járművet. A Kárpátok Beszállítói Klaszter a Zsolna-Pozsony-Esztergom háromszögben lévő, illetve épülő gyárakat jelenti, de a kárpátaljai térségben és Romániában is működnek, illetve lesznek autóösszeszerelő cégek. Egyáltalán nem véletlen, hogy rövid idő alatt egyszerre három német vállalkozás költözött be a sátoraljaújhelyi ipari parkba. Két családi vállalkozás kifejezetten azért, mert állandó partnerük, fő vevőjük, az autóiparnak beszállító ugyancsak német tulajdonú precíziós öntöde már közel egy évtizede a városban működteti üzemét.

A közelmúlt eseménye az is, hogy Zemplént is taggá nyilvánította a Visegrádi Országok Eurorégióinak Konzultatív Tanácsa. Itt alapító a Vág-Duna-Ipoly Eurorégió Fejlesztési Kht. Ez a fórum arra való - deklarálták -, hogy az Európai Unió intézményeiben, döntéshozatali folyamatában a visegrádi országok képviselői egyfajta "lobbiblokkot" alkotva, közösen lépjenek fel a többi között a közös költségvetés kialakításakor.

Véleményvezér

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo