Az elmúlt években a Zempléni Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány és a Királyhelmeci Regionális Fejlesztési Ügynökség külön-külön is, együtt is arra koncentrált, hogy az ott élő egyéni, kis- és középvállalkozók megismerjék, sőt kihasználják Magyarország és Szlovákia vállalkozási struktúrájában meglévő különbségeket. E tudásra alapozva kiszélesítették a határon átnyúló üzleti, munkaerő-piaci kapcsolataikat, növelték versenyképességüket. Most már ezen is túlléphettek, s a cégek közösen építik piaci kapcsolataikat. Elindították Magyarország egyik meghatározó klaszter programját, több vállalkozás a régió autóipari beszállítóinak vált a beszállítójává. Sőt, jó okkal terveznek hosszú távon - tudtuk meg a sátoraljaújhelyi Zempléni Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány ügyvezető igazgatójától, Juhász Istvántól -, hiszen a hazaiakon kívül a szlovákiai, kárpátaljai és romániai gépkocsigyártás és -összeszerelés idővel meghaladja az évi az egymillió járművet. A Kárpátok Beszállítói Klaszter a Zsolna-Pozsony-Esztergom háromszögben lévő, illetve épülő gyárakat jelenti, de a kárpátaljai térségben és Romániában is működnek, illetve lesznek autóösszeszerelő cégek. Egyáltalán nem véletlen, hogy rövid idő alatt egyszerre három német vállalkozás költözött be a sátoraljaújhelyi ipari parkba. Két családi vállalkozás kifejezetten azért, mert állandó partnerük, fő vevőjük, az autóiparnak beszállító ugyancsak német tulajdonú precíziós öntöde már közel egy évtizede a városban működteti üzemét.
A közelmúlt eseménye az is, hogy Zemplént is taggá nyilvánította a Visegrádi Országok Eurorégióinak Konzultatív Tanácsa. Itt alapító a Vág-Duna-Ipoly Eurorégió Fejlesztési Kht. Ez a fórum arra való - deklarálták -, hogy az Európai Unió intézményeiben, döntéshozatali folyamatában a visegrádi országok képviselői egyfajta "lobbiblokkot" alkotva, közösen lépjenek fel a többi között a közös költségvetés kialakításakor.