Veszély az utakon: figyelmeztetés érkezett az autósoknak!

Fokozott vadveszélyre és a levelekkel, pocsolyákkal borított útburkolat veszélyeire figyelmeztet a Hankook.

Az ősz beköszöntével, a természet látványos átalakulása tömegeket csábít az erdős területekre. A friss levegő, a színes levelek és a nyugalom egyvelege garantálja a kikapcsolódást. Fontos azonban tudni, hogy az őszi erdő nem csak csodákat, de kihívásokat is tartogat, például az autósok számára. A Hankook összegyűjtött néhány hasznos tanácsot azok számára, akik gépjárművel vágnak neki az őszi, erdős utaknak.

Óvatosan az őszi utakon!
Óvatosan az őszi utakon!
Fotó: Pixabay

Vigyázat, vadveszély!

Ősszel gyakrabban találkozhatunk vadon élő állatokkal az erdők, mezők környékén húzódó utakon. Ebben az időszakban megkezdődik a szarvasbőgés is. Ilyenkor különösen fontos, hogy fokozottan figyeljünk a „Vadveszély!” táblákkal jelölt útszakaszokon, mivel ezek a területek különösen veszélyesek lehetnek az útra hirtelen kiszaladó állatok miatt.

  • Lassítsunk! A megengedett sebességhatár nem kötelező, ha lassabban megyünk, több időnk lesz reagálni a váratlan helyzetekre, például egy hirtelen felbukkanó vadra.
  • Az állatok mozgása kiszámíthatatlan, ezért a lelassult reakcióidő ebben az időszakban különösen veszélyes lehet. Lassú tempónál se használjunk mobiltelefont vezetés közben!
  • Mindig kapcsoljuk be a biztonsági övet!
  • Használjuk a távolsági fényszórót, amikor nincs szembejövő forgalom!
  • Szembejövő forgalom esetén csökkentsük a sebességet!
  • Tartsunk nagyobb követési távolságot, mivel az előttünk haladó jármű is bármikor vészfékezhet!
  • Folyamatosan figyeljük az út mindkét oldalát, mert vadak bármikor, bármelyik irányból felbukkanhatnak!
  • Amennyiben vadat látunk, azonnal lassítsunk! Ezt abban az esetben is tegyük meg, ha úgy tűnik, hogy az állat az út szélén megáll, mivel a fényszóró hatására bármikor elindulhat vagy megugorhat!
  • Ha vadat látunk az úttesten, figyelmeztetésül dudáljunk, közben haladjunk óvatosan!
  • Lakott területen belül is találkozhatunk vadakkal, különösen sötétedés után.
  • Ha hirtelen nagytestű vad téved az útra, vészfékezzünk, adjunk hangjelzést, de ne rántsuk félre a kormányt, mivel az még komolyabb balesethez vezethet.
  • Ha elpusztult vadat látunk, hívjuk a 112-t! Ne próbáljuk meg eltávolítani vagy hazavinni!

Óvatosan a pocsolyákkal!

A lehullott falevelek szintén nehezíthetik a közlekedést. Amellett, hogy csúszásveszélyesek, könnyen eltakarhatják az úton fekvő tárgyakat, köveket vagy más akadályokat. Szintén veszélyt jelenthetnek a pocsolyák, amelyekről nehéz megállapítani, hogy milyen a mélységük, vagy mit rejtenek maguk alatt. Mind a vízzel teli gödrök vagy repedések, mind a levelekkel borított úttest olyan kockázatokat hordozhat, amelyek kárt tehetnek a gumiabroncsokban vagy a gépjármű futóművében, ezért fontos lassítani ezeken a szakaszokon.

Véleményvezér

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo