Uniós pénzeket a gazdaságba!

Tűrhetetlennek nevezte az adóadminisztráció gyakorlatát a gazdasági miniszter azon az ünnepségen, amelyen a Széchenyi Kártya sikerét méltatták.

A Széchenyi Kártya igénylőinek száma elérte a 100 000-et, a kihelyezett hitelkeret teljes összege már meghaladja a 350 milliárd forintot - ismertették ünnepélyes külsőségek között a számszaki eredményeket. A 2002-ben elindult Széchenyi Kártya mára a kis- és középvállalkozói szektor stabil finanszírozási formájává vált, megőrizve versenyképességét a folyamatosan módosuló banki kínálat mellett is. A vállalkozók, amikor a kártya mellett döntenek, a stabil szolgáltatást, a gyorsaságot, a bővülő hálózatot és az egyszerű, gyors hozzáférést választják. A szakmai szervezetek, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) kezdeményezésével létrehozott, és a KA-VOSZ ZRt. közvetítésével működtetett Széchenyi Kártya konstrukció egyediségét, valamint piaci fontosságát mutatja az a tény, hogy 2007. június 14-én átadták a 75 000. kártyát.

Krisán László, a KA-VOSZ vezérigazgatója a június 14-i ünnepségen azt közölte, hogy öt évvel ezelőtt, amikor a koncepciót meghirdették, kevesen hittek benne, hogy ilyen gyorsan ilyen sikeres lesz a program. Mára a kis- és közepes vállalkozások szívesen látott ügyfelei a kereskedelmi bankoknak.

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter kiemelte, hogy a Széchenyi Kártya a felelősségvállalás egyik szimbóluma: Méltatta az öngondoskodás képességét, amely a vállalkozók nagy többségének jellemző tulajdonsága. Az eddig kihelyezett hitel meghaladja a 350 milliárd forintot, 2005-2006-ban ennek köszönhetően a kártyatulajdonos kkv-k csaknem 18000 új munkahelyet teremtettek, árbevételük negyven százalékkal, nyereségük 25 százalékkal nőtt. Kóka János fölkérte a finanszírozásban közreműködőket, hogy segítsenek annak a mintegy 1500 milliárd forintnak az értelmes elköltésében, amely az Európai Unió jóvoltából állhat a magyar kkv-k rendelkezésére. A gazdasági és közlekedési miniszter tűrhetetlennek nevezte az adóadminisztráció jelenlegi gyakorlatát és ígéretet tett rá, hogy az adóreform egyúttal ebben is változást hoz majd.

Demján Sándor, a VOSZ elnöke, a Széchenyi Kártya kezdeményezője hangsúlyozta, kevés ilyen sikeres program létezik ma, külföldiek is tanulmányozzák a magyar gyakorlatot. Elismerően szólt róla, hogy Kóka János gazdasági miniszternek köszönhetően a fölvehető hitel nagysága mára 25 millió forintra nőtt, ez már jelentős segítséget jelenhet egy-egy vállalkozásnak. Demján Sándor fontosnak mondta, hogy az uniós pénzeket a gazdaság élénkítésére fordítsák, különben Magyarország nem tud kikeveredni jelenlegi helyzetéből. Sürgette, hogy az állam tegyen rendet saját háza táján: ne a törvénytisztelő vállalkozókat sújtsák, hanem lépjenek föl keményen a korrupció ellen.

Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke arról emlékezett meg, hogy a Széchenyi Kártya több kormányt is maga mellé tudott állítani, ami nem túl gyakran fordul elő manapság. A siker fontos eleme volt az innováció, vagyis minden lehetséges alkalommal javítottak a konstrukción, és elérték, hogy a kereskedelmi bankok között ma verseny van ezen a fronton is. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke fontosnak mondta, hogy továbbra is megmaradjon az állami kamattámogatás, ez körülbelül két-két és félmilliárd forint ráfordítást igényelne, erről azonban a politikának kell meghoznia a döntést. Parragh László is sürgette, hogy az uniós pénzek a gazdaságba kerüljenek, annak fejlődését szolgálják.

Véleményvezér

Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.
Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo