Radovan Zerjav szlovén közlekedési miniszter avatóbeszédében úgy fogalmazott: a 34 kilométer hosszú muravidéki autópálya elsősorban az itt élők gondjait enyhíti, miután megszűnik a közutakat eddig terhelő kamionforgalom és valósággá válik a 17 éve dédelgetett álmuk. Hozzátette: a most felavatott, Belatinc (Beltinci) és Pince közötti mintegy 30 kilométeres sztráda része a Maribor és Pince közötti 85 kilométer hosszú pályának, az európai V. korridornak.
Szabó Pál közlekedési miniszter ugyancsak a muravidékiek közlekedés gondjainak enyhítését említette az új autópálya legnagyobb előnyének. Kifejtette azt is, hogy a két ország közötti autópálya-kapcsolat megteremtése után a vasúti összeköttetés kiépítése a következő közös feladat.
Letenye és Tornyiszentmiklós között 2004-ben adták át a 18,6 kilométeres autóutat. Az M70-est kedden újabb 3,2 kilométerrel egészítették ki, amely közvetlenül csatlakozik a szlovén A5-ös, muravidéki sztrádához.
A 31 kilométer hosszú Pince-Lendva-Belatinc (Beltinci) autópálya kétszer két sávos, amelyhez Rédics-Hosszúfalu (Dolga Vas) felől további 2,8 kilométeres gyorsforgalmi út csatlakozik. A Muravidék és Maribor közötti 85 kilométeres sztráda még hiányzó 20 kilométeres szakaszát várhatóan októberben adják át, így közvetlen összeköttetést teremt Tornyiszentmiklóstól és Rédicstől Mariborig vagy az ausztriai Graz felé, illetve Ljubljanán keresztül Koperig és az olasz határig.
A szlovén útüzemeltető társaság, a DARS már korábban felhívta a figyelmet arra, hogy a forgalomba helyezéstől minden járműkategóriában kötelező a díjfizetés a sztrádákon és a gyorsforgalmi úton. A személygépkocsikra, valamint minden, 3,5 tonnánál kisebb súlyú járműre meg kell vásárolni a 35 eurós féléves autópálya-matricát, míg a két nagyobb járműkategóriában 6,70 illetve 9,80 euró (augusztus végéig hétköznap éjszakánként kedvezményesen 6,10 illetve 8,80 euró) az úthasználati díj a Mariborig tartó szakaszra.
A 17,4 kilométeres Belatinc-Lendva útszakasz 116,46 millió, a Lendvától Pincéig vezető 13,7 kilométeres útvonal 142,31 millió euróba került a területvásárlásokkal, valamint a tervezési és kivitelezési költségekkel együtt. A Belatinc és Lendva közötti pálya építéséhez az Európai Unió kohéziós alapja 41,63 millió eurós támogatást biztosított néhány héttel ezelőtti döntése szerint.