Összeér a magyar és szlovén autópálya

Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Janez Jansa szlovén kormányfő vágta át a nemzeti színű szalagot a két ország közlekedési minisztereinek jelenlétében, amikor kedden ünnepélyesen összekapcsolták Tornyiszentmiklós és a szlovéniai Pince között az M70-es autóutat a szlovén A5-ös autópályával.

A legforróbb, legaktuálisabb téma az üzleti életben!
Fenntarthatóság 2024 – ESG: a szabályozási kihívástól az üzleti lehetőségig

Jöjjön el és hallgassa meg a legjobb szakértőket,
ismerje meg a vállalatok és a pénzügyi szektor legjobb gyakorlatait!

2024. október 1. Budapest

Részletek és jelentkezés

Radovan Zerjav szlovén közlekedési miniszter avatóbeszédében úgy fogalmazott: a 34 kilométer hosszú muravidéki autópálya elsősorban az itt élők gondjait enyhíti, miután megszűnik a közutakat eddig terhelő kamionforgalom és valósággá válik a 17 éve dédelgetett álmuk. Hozzátette: a most felavatott, Belatinc (Beltinci) és Pince közötti mintegy 30 kilométeres sztráda része a Maribor és Pince közötti 85 kilométer hosszú pályának, az európai V. korridornak.

Szabó Pál közlekedési miniszter ugyancsak a muravidékiek közlekedés gondjainak enyhítését említette az új autópálya legnagyobb előnyének. Kifejtette azt is, hogy a két ország közötti autópálya-kapcsolat megteremtése után a vasúti összeköttetés kiépítése a következő közös feladat.

Letenye és Tornyiszentmiklós között 2004-ben adták át a 18,6 kilométeres autóutat. Az M70-est kedden újabb 3,2 kilométerrel egészítették ki, amely közvetlenül csatlakozik a szlovén A5-ös, muravidéki sztrádához.

A 31 kilométer hosszú Pince-Lendva-Belatinc (Beltinci) autópálya kétszer két sávos, amelyhez Rédics-Hosszúfalu (Dolga Vas) felől további 2,8 kilométeres gyorsforgalmi út csatlakozik. A Muravidék és Maribor közötti 85 kilométeres sztráda még hiányzó 20 kilométeres szakaszát várhatóan októberben adják át, így közvetlen összeköttetést teremt Tornyiszentmiklóstól és Rédicstől Mariborig vagy az ausztriai Graz felé, illetve Ljubljanán keresztül Koperig és az olasz határig.

A szlovén útüzemeltető társaság, a DARS már korábban felhívta a figyelmet arra, hogy a forgalomba helyezéstől minden járműkategóriában kötelező a díjfizetés a sztrádákon és a gyorsforgalmi úton. A személygépkocsikra, valamint minden, 3,5 tonnánál kisebb súlyú járműre meg kell vásárolni a 35 eurós féléves autópálya-matricát, míg a két nagyobb járműkategóriában 6,70 illetve 9,80 euró (augusztus végéig hétköznap éjszakánként kedvezményesen 6,10 illetve 8,80 euró) az úthasználati díj a Mariborig tartó szakaszra.

A 17,4 kilométeres Belatinc-Lendva útszakasz 116,46 millió, a Lendvától Pincéig vezető 13,7 kilométeres útvonal 142,31 millió euróba került a területvásárlásokkal, valamint a tervezési és kivitelezési költségekkel együtt. A Belatinc és Lendva közötti pálya építéséhez az Európai Unió kohéziós alapja 41,63 millió eurós támogatást biztosított néhány héttel ezelőtti döntése szerint.

Véleményvezér

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott 

Orbán Balázs méretes ostobaságot mondott, de nem csak egyet.
1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók

1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók 

Nincs jobb egy finom fagyinál horroráron közpénzből.
Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt

Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt 

A lopás mértéke akkora, hogy abból számos közszolgáltatást rendbe lehetne hozni.
Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát

Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát 

A nagyvárosok túlszabályozottsága gátolja a fejlődést.
Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka

Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka 

Az atomlobbi nem örül a lehetőségnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo