Online bántalmazás: kik az érintettek?

Alig 12 hónap alatt több mint 6000 alkalommal beszélgettek a magyarok bántalmazásról, csúfolásról vagy zaklatásról az online térben. Az internetes anonimitás teret ad az őszinte párbeszédnek az érintettek között, a téma iránti érzékenység azonban csökkenhet a kérdés népszerűsödésével. A SentiOne és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) közös kutatásban vizsgálta, hányszor, hol és hogyan jelenik meg a magyar weben a bullying és a cyberbullying, azaz a bántalmazás témaköre.

2017 és 2018 októbere között több mint 6000 olyan említés jelent meg a publikus magyar neten, amelyben a kiközösítés, a csúfolás, a bullying, a bántalmazás és a zaklatás (kettő utóbbi iskolai kontextusban), mint kifejezés konkrétan előfordult – derült ki a SentiOne social listening nemzetközi cégcsoport és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) közös kutatásából. A kulcsszó alapú felmérés a teljes magyar nyelvű, publikus internetes szférát, tehát blogposztokat, internetes fórumokat, cikkeket, valamint a Facebook, Instagram, YouTube és Twitter közösségimédia-oldalak nyilvános tartalmait vizsgálta.

Kép: Pixabay

A kontextusra, azaz a téma körüli párbeszédre kiterjesztve az elemzést az említések száma több mint 61 000-re ugrik. A tartalmak online megoszlása túlnyúlik a hagyományos weboldalakon: ebből a 61 000-ből több mint 25 000 említés a Facebookon, 4000 pedig különböző fórumokon jelent meg, de a Twitter és az Instagram is szerepet kapott. A témában legtöbbször publikáló források top10-es listáját a Facebook vezeti, melyet a 444.hu, a 888.hu a hvg.hu és a gyakorikerdesek.hu követ. Utóbbi felület szabad, anonim teret biztosít a személyes fájdalmak, élmények megosztására a bántalmazás kapcsán, mellyel csak az elmúlt 12 hónapban közel 3000 alkalommal éltek a hazai érintettek

A szorongás az új normális?
A Z generáció az eddigi legszorongóbb nemzedék, a fiatalok nagy többsége bevallottan aggódik valami miatt a mindennapok során, és legtöbbjük nem kér szakmai segítséget annak leküzdéséhez.
A magyar nyelvű Twitter kapcsolódó tartalmait népszerűség szerint szűrve a legnagyobb becsült elérést generáló bejegyzések a tanári zaklatás és az UNICEF kontextusában jelentek meg. Emellett feltűnt A Megszégyenítés kora - ANTIFACES című videó is, ami a bullying témájára reflektáló vloggerek és YouTuberek hiteltelenségét és káros hatását hangsúlyozza.

„Mivel a megosztás vágya által hajtott közösségi média szereti és validálja a virális tartalmakat, a rémhírek és kattintásvadász tartalmak gigantikus networkjébe a bántalmazás, kiközösítés témája is bekerül. A szenzációhajhász cikkek sajnos tompítják a téma iránti érzékenységet” – mondta el Vida Eszter, a SentiOne PR- és kommunikációs vezetője.

A magyar gyerekek negyedét éri online zaklatás
Megdöbbentő adatokra derült fény a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság reprezentatív kutatásából. A magyar gyerekek – különösen a lányok – negyedét éri online zaklatás. Ennek fényében elgondolkodtató, hogy a szülők egy jelentős részét különösebben nem izgatja, mibe fut a gyerek a neten.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo