Online bántalmazás: kik az érintettek?

Alig 12 hónap alatt több mint 6000 alkalommal beszélgettek a magyarok bántalmazásról, csúfolásról vagy zaklatásról az online térben. Az internetes anonimitás teret ad az őszinte párbeszédnek az érintettek között, a téma iránti érzékenység azonban csökkenhet a kérdés népszerűsödésével. A SentiOne és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) közös kutatásban vizsgálta, hányszor, hol és hogyan jelenik meg a magyar weben a bullying és a cyberbullying, azaz a bántalmazás témaköre.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2017 és 2018 októbere között több mint 6000 olyan említés jelent meg a publikus magyar neten, amelyben a kiközösítés, a csúfolás, a bullying, a bántalmazás és a zaklatás (kettő utóbbi iskolai kontextusban), mint kifejezés konkrétan előfordult – derült ki a SentiOne social listening nemzetközi cégcsoport és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) közös kutatásából. A kulcsszó alapú felmérés a teljes magyar nyelvű, publikus internetes szférát, tehát blogposztokat, internetes fórumokat, cikkeket, valamint a Facebook, Instagram, YouTube és Twitter közösségimédia-oldalak nyilvános tartalmait vizsgálta.

Kép: Pixabay

A kontextusra, azaz a téma körüli párbeszédre kiterjesztve az elemzést az említések száma több mint 61 000-re ugrik. A tartalmak online megoszlása túlnyúlik a hagyományos weboldalakon: ebből a 61 000-ből több mint 25 000 említés a Facebookon, 4000 pedig különböző fórumokon jelent meg, de a Twitter és az Instagram is szerepet kapott. A témában legtöbbször publikáló források top10-es listáját a Facebook vezeti, melyet a 444.hu, a 888.hu a hvg.hu és a gyakorikerdesek.hu követ. Utóbbi felület szabad, anonim teret biztosít a személyes fájdalmak, élmények megosztására a bántalmazás kapcsán, mellyel csak az elmúlt 12 hónapban közel 3000 alkalommal éltek a hazai érintettek

A szorongás az új normális?
A Z generáció az eddigi legszorongóbb nemzedék, a fiatalok nagy többsége bevallottan aggódik valami miatt a mindennapok során, és legtöbbjük nem kér szakmai segítséget annak leküzdéséhez.
A magyar nyelvű Twitter kapcsolódó tartalmait népszerűség szerint szűrve a legnagyobb becsült elérést generáló bejegyzések a tanári zaklatás és az UNICEF kontextusában jelentek meg. Emellett feltűnt A Megszégyenítés kora - ANTIFACES című videó is, ami a bullying témájára reflektáló vloggerek és YouTuberek hiteltelenségét és káros hatását hangsúlyozza.

„Mivel a megosztás vágya által hajtott közösségi média szereti és validálja a virális tartalmakat, a rémhírek és kattintásvadász tartalmak gigantikus networkjébe a bántalmazás, kiközösítés témája is bekerül. A szenzációhajhász cikkek sajnos tompítják a téma iránti érzékenységet” – mondta el Vida Eszter, a SentiOne PR- és kommunikációs vezetője.

A magyar gyerekek negyedét éri online zaklatás
Megdöbbentő adatokra derült fény a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság reprezentatív kutatásából. A magyar gyerekek – különösen a lányok – negyedét éri online zaklatás. Ennek fényében elgondolkodtató, hogy a szülők egy jelentős részét különösebben nem izgatja, mibe fut a gyerek a neten.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo