Nem iszunk több pálinkát

Nem nőtt Magyarországon a kereskedelmi forgalomba kerülő pálinka fogyasztása tavaly az előző évhez képest, évente összesen 1,3-1,5 millió liter pálinka fogy - mondta Nagy András, a Magyar Szeszipari Szövetség Terméktanács ügyvezető igazgatója csütörtökön az MTI-nek.

A szakember elmondta: tavaly az elfogyasztott gyümölcspálinka mennyisége összesen 580 ezer hektoliterfoknyit tett ki, míg a törkölypálinkából 150 ezer hektoliterfoknyi fogyott. Egy hektoliterfok 1 liter 100 százalékos szesztartalmú pálinkával egyenlő.

Magyarországon a múlt évben mintegy 4 millió hektoliterfoknyi úgynevezett bérfőzött pálinkát állítottak elő. Ez azonban nem kerülhet kereskedelmi forgalomba, csak saját fogyasztást szolgálhat - mondta Nagy András. A kereskedelmi forgalomba került magyar gyümölcspálinka 95 százalékát belföldön fogyasztják el. A magyar pálinka ugyanis külföldön még nemigen ismert, és így nem is kelendő - tette hozzá a szakember.

Ennek megváltozását remélik a szeszipari szakemberek attól, hogy várhatóan még ebben az évben elfogadhatja az Országgyűlés az úgynevezett pálinkatörvényt, amelyet a napokban egyeztettek újra az unió illetékes szakhatóságával, a Mezőgazdasági Főigazgatósággal. Amennyiben Brüsszel igent mond a magyar törvénytervezetre, úgy a parlamenti képviselők még az idén szavazhatnak a törvénytervezet elfogadásáról.

Emellett a magyar pálinka népszerűsítésére az idén várhatóan háromszor annyit költenek közösségi marketingforrásból, mint tavaly. A múlt évben 50 millió forintot fordítottak erre a célra, míg az idén ez az összeg elérheti a 150 millió forintot. Nagy András jelezte, hogy több jelentős kapacitású pálinkafőzde-beruházás várható, ezek által jelentős mértékben nőhet a kereskedelmi forgalomba kerülő pálinka mennyisége.

A szakember ellenben nem számít a hazai pálinkafogyasztás jelentős növekedésére, ezért úgy vélte, hogy ez a mennyiség külföldön lesz csak eladható, "ott keres magának ez az áru piacot". A hét végén, szeptember 26-28. között kerül sor Budapesten a Vigadó előtt a III. Pálinka Promenád elnevezésű a pálinkát népszerűsítő rendezvényre.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo