hirdetés

"Lassú" termék, boldog élet

A lassú élet mozgalmat nagyon egyszerű és józan eszme vezérli, mégpedig az, hogy több örömöt lelünk az életben, ha lelassulunk.
hirdetés

Manapság a világ jelentős része dolgozik azon, hogy lehetőleg minden egyre gyorsabb és gyorsabb legyen. Az autók, az internet, a tanulás folyamata, az étkezés vagy éppen a felgyógyulás egy betegségből. Vannak viszont olyanok is, akik szerint ideje lenne gátat szabni a folyamatos rohanásnak, és elmélyülni a saját életünkben. A „slow”, vagyis lassúság mozgalom az élet minden területén utat tört már magának.(A szakértők szerin idén a gasztronómiában is a lassúság lesz a trendi.)

Nézegessen lassú termékeket!

A mozgalom követői szerint a gyorsaság hosszú távon tönkreteszi a kreativitást, ráadásul cseppet sem fenntartható. Vannak lassú városok, dívik a gyorséttermekkel szemben a helyi, házi készítésű, szezonális ételeket támogató slow food, egyre népszerűbb a gyalogszerrel bejárható távokat kedvelő slow travel, de létezik slow work is, amely nem munkatempót, inkább rugalmasabb munkarendet és emberi pihenőidőt takar. Itt olvashat róla bővebben.

A lassúság mozgalma a dizájn területét sem hagyta érintetlenül. A slow design tiszteletben tartja a szűkös erőforrásokat, és harmóniára törekszik a környezettel. Alapelvei között a fenntarthatóság mellett a rendszerszemlélet és a társadalmi, szociális érzékenység is szerepel. Inspirációként a helyi kultúrákat használja, támaszkodik a környező alapanyagokra, a helyi iparra és kézműves mesterekre. Ez a megközelítésmód több időt hagy a gondolkodásra, a termékek folyamatos fejlesztésére és a részletek kidolgozására. Elsősorban az embernek, a felhasználónak tervez, csak másodlagos szempont a kereskedelmi elvárásoknak való megfelelés. A tárgyak teljes életciklusával számolva a design hosszú távú hatásaira koncentrál, hisz a fenntartható fejlődésben, a regionalizmusban, a kulturális sokszínűségben, a lokális értékekben és az egyediségben.

Itt mutatunk be részletesebben egy embermentő szándékú magyar tervezésű darabot.

hirdetés

Véleményvezér

Már a kiflit is horroráron adják

Már a kiflit is horroráron adják

A Vakmajom blog követi az egyik budapesti pékségben árult termék árának alakulását, ahol már 350 forintot is elkérnek egy kovásos kifliért.
Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.
Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Szijjártó Péter külügyminiszter béke barátja Bagarjaként járja a világot és nem érti, miért nem értik. Az észt miniszterelnök most elmondta.
Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Igazi hungarikum a túrós csusza, nincs olyan magyar ember, aki ne ismerné, ne evett volna. Ára iránymutató.
A Magyar Honvédség főparancsnoka Kijevben tárgyal Zelenszkij ukrán elnökkel

A Magyar Honvédség főparancsnoka Kijevben tárgyal Zelenszkij ukrán elnökkel

Ilyen sem volt még. A magyar állam magas rangú politikusai eddig messze elkerülték Ukrajnát.
Hazaáruló kereső program indult

Hazaáruló kereső program indult

Új magyar nemzeti társasjáték kezdődött. A neve, ki a hazaáruló?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo