"Lassú" termék, boldog élet

A lassú élet mozgalmat nagyon egyszerű és józan eszme vezérli, mégpedig az, hogy több örömöt lelünk az életben, ha lelassulunk.

Manapság a világ jelentős része dolgozik azon, hogy lehetőleg minden egyre gyorsabb és gyorsabb legyen. Az autók, az internet, a tanulás folyamata, az étkezés vagy éppen a felgyógyulás egy betegségből. Vannak viszont olyanok is, akik szerint ideje lenne gátat szabni a folyamatos rohanásnak, és elmélyülni a saját életünkben. A „slow”, vagyis lassúság mozgalom az élet minden területén utat tört már magának.(A szakértők szerin idén a gasztronómiában is a lassúság lesz a trendi.)

Nézegessen lassú termékeket!

A mozgalom követői szerint a gyorsaság hosszú távon tönkreteszi a kreativitást, ráadásul cseppet sem fenntartható. Vannak lassú városok, dívik a gyorséttermekkel szemben a helyi, házi készítésű, szezonális ételeket támogató slow food, egyre népszerűbb a gyalogszerrel bejárható távokat kedvelő slow travel, de létezik slow work is, amely nem munkatempót, inkább rugalmasabb munkarendet és emberi pihenőidőt takar. Itt olvashat róla bővebben.

A lassúság mozgalma a dizájn területét sem hagyta érintetlenül. A slow design tiszteletben tartja a szűkös erőforrásokat, és harmóniára törekszik a környezettel. Alapelvei között a fenntarthatóság mellett a rendszerszemlélet és a társadalmi, szociális érzékenység is szerepel. Inspirációként a helyi kultúrákat használja, támaszkodik a környező alapanyagokra, a helyi iparra és kézműves mesterekre. Ez a megközelítésmód több időt hagy a gondolkodásra, a termékek folyamatos fejlesztésére és a részletek kidolgozására. Elsősorban az embernek, a felhasználónak tervez, csak másodlagos szempont a kereskedelmi elvárásoknak való megfelelés. A tárgyak teljes életciklusával számolva a design hosszú távú hatásaira koncentrál, hisz a fenntartható fejlődésben, a regionalizmusban, a kulturális sokszínűségben, a lokális értékekben és az egyediségben.

Itt mutatunk be részletesebben egy embermentő szándékú magyar tervezésű darabot.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo