Labdába rúgnak még az idősek Magyarországon?

Az idősek és fiatalok közötti választóvonal magasabbra került és egyben kevésbé élessé válik ketté. Az idősebb korosztály tagjaiban van, ami közös, de több van, ami nem.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarország társadalma - az Európai Unió más országaihoz hasonlóan - elöregedőben van. Ez problémákat vet fel. A társadalombiztosítás jelenlegi modellje  például a későbbiekben nehezen tartható fenn, hiszen egyre kevesebb aktív munkakorban lévőnek kell eltartania egyre több embert. Itthon már elkészült a hosszú távú munka megalapozását szolgáló átfogó szociológiai kutatás terve "Szenior társadalom Magyarországon" címmel. 

További táblázatok megtekintéséhez kattintson a képre.

Alkalmazkodniuk kell az idősekhez a vállalkozásoknak is, hiszen az idősek is tekinthetők egy korcsoportnak, akiknek az átlagtól eltérő igényeik vannak. Az értékesítés szempontjából érdemes rájuk külön odafigyelni, hiszen hazánkban 3 583 657 fogyasztó már betöltötte ötvenedik életévét, derül ki a Gfk és a Szonda Ipsos felméréséből. Egy növekvő létszámú, átalakuló összetételű csoportról van szó, amely a társadalmi összjövedelem és -vagyon tekintélyes részével rendelkezik.

Ebben a korban az emberek nemhogy felhagynak a fogyasztási javak beszerzésével, hanem egyes kategóriákban a vásárlás intenzitása még nő is. Természetesen nem homogén csoportról van szó, a fogyasztás egyszerre élethelyzet-függő és belsőleg motivált jelenség. A vásárlóerő és/vagy attitűd szempontjából "erős" fogyasztói csoportok képviseltetik magukat 50 év felett is.

A felmérés a következőket állapítja meg az "50+"-ként aposztrofált csoportról:

  • egy jelentős és egyre növekvő vásárlóerővel rendelkező csoport;
  • az idősek és fiatalok közötti választóvonal magasabbra kerül és egyben kevésbé éles;
  • van, ami közös a korosztály tagjaiban és több van, ami nem: nem feltétlenül indokolt elválasztani őket az 50 év alattiaktól, de differenciált megközelítést igényelhetnek a korosztályon belüli "al"-csoportok.#page#

A megkérdezett idősek majd egyharmada ingatlan megvételén gondolkozik, miközben tíz százalék felett van az üdülést, valamint szórakoztató elektronika vásárlását tervezők aránya a korcsoportban. A felmérés során kiderült még, hogy telefon, háztartási gép, autó és motor, számítógép és internet elérhetőség valamint pénzügyi szolgáltatások igénybevétele szerepel az ötven év felettiek tervei között. Mindeközben a korosztály képviselői a macska és kutya eledelek, a kefirek, a babkávé, a sörök és az ásványvizek tekintetében igen komoly célcsoportnak számítanak.

Érdemes megemlíteni még, hogy az állam az idősek számára is szeretne munkalehetőséget biztosítani. Az egyik ilyen próbálkozás a táv-munkahelyek létrehozásának ösztönzése. A Start Extra kártyára pedig - a legfeljebb alapfokú végzettségű tartósan álláskeresőkön túl - azok jogosultak, akik elmúltak már ötven évesek. Az ilyen személyek foglalkoztatásakor több mint 800 ezer forintot takaríthat meg a munkáltató, ha két éven keresztül legalább a minimálbér kétszeresét fizeti nekik.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo