Labdába rúgnak még az idősek Magyarországon?

Az idősek és fiatalok közötti választóvonal magasabbra került és egyben kevésbé élessé válik ketté. Az idősebb korosztály tagjaiban van, ami közös, de több van, ami nem.

Magyarország társadalma - az Európai Unió más országaihoz hasonlóan - elöregedőben van. Ez problémákat vet fel. A társadalombiztosítás jelenlegi modellje  például a későbbiekben nehezen tartható fenn, hiszen egyre kevesebb aktív munkakorban lévőnek kell eltartania egyre több embert. Itthon már elkészült a hosszú távú munka megalapozását szolgáló átfogó szociológiai kutatás terve "Szenior társadalom Magyarországon" címmel. 

További táblázatok megtekintéséhez kattintson a képre.

Alkalmazkodniuk kell az idősekhez a vállalkozásoknak is, hiszen az idősek is tekinthetők egy korcsoportnak, akiknek az átlagtól eltérő igényeik vannak. Az értékesítés szempontjából érdemes rájuk külön odafigyelni, hiszen hazánkban 3 583 657 fogyasztó már betöltötte ötvenedik életévét, derül ki a Gfk és a Szonda Ipsos felméréséből. Egy növekvő létszámú, átalakuló összetételű csoportról van szó, amely a társadalmi összjövedelem és -vagyon tekintélyes részével rendelkezik.

Ebben a korban az emberek nemhogy felhagynak a fogyasztási javak beszerzésével, hanem egyes kategóriákban a vásárlás intenzitása még nő is. Természetesen nem homogén csoportról van szó, a fogyasztás egyszerre élethelyzet-függő és belsőleg motivált jelenség. A vásárlóerő és/vagy attitűd szempontjából "erős" fogyasztói csoportok képviseltetik magukat 50 év felett is.

A felmérés a következőket állapítja meg az "50+"-ként aposztrofált csoportról:

  • egy jelentős és egyre növekvő vásárlóerővel rendelkező csoport;
  • az idősek és fiatalok közötti választóvonal magasabbra kerül és egyben kevésbé éles;
  • van, ami közös a korosztály tagjaiban és több van, ami nem: nem feltétlenül indokolt elválasztani őket az 50 év alattiaktól, de differenciált megközelítést igényelhetnek a korosztályon belüli "al"-csoportok.#page#

A megkérdezett idősek majd egyharmada ingatlan megvételén gondolkozik, miközben tíz százalék felett van az üdülést, valamint szórakoztató elektronika vásárlását tervezők aránya a korcsoportban. A felmérés során kiderült még, hogy telefon, háztartási gép, autó és motor, számítógép és internet elérhetőség valamint pénzügyi szolgáltatások igénybevétele szerepel az ötven év felettiek tervei között. Mindeközben a korosztály képviselői a macska és kutya eledelek, a kefirek, a babkávé, a sörök és az ásványvizek tekintetében igen komoly célcsoportnak számítanak.

Érdemes megemlíteni még, hogy az állam az idősek számára is szeretne munkalehetőséget biztosítani. Az egyik ilyen próbálkozás a táv-munkahelyek létrehozásának ösztönzése. A Start Extra kártyára pedig - a legfeljebb alapfokú végzettségű tartósan álláskeresőkön túl - azok jogosultak, akik elmúltak már ötven évesek. Az ilyen személyek foglalkoztatásakor több mint 800 ezer forintot takaríthat meg a munkáltató, ha két éven keresztül legalább a minimálbér kétszeresét fizeti nekik.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo