Kevés EU-hírhez jutnak a cégvezetők

A hazai cégek egyharmada semmilyen konkrét lépést nem tett az uniós csatlakozással kapcsolatban. Legalábbis ez derül ki a BellResearch, valamint a Figyelő közös felméréséből. Az adat meglepő, mert ugyanakkor a tíz honi gazdasági döntéshozóból kilenc úgy vélekedett, hogy cége közepesen felkészült a csatlakozásra. A nagyvállalatoknál ugyanez az arány 85 százalékra tehető.

A 2004. első negyedévében készült felmérés célcsoportját a legalább tíz főt foglalkoztató társas gazdálkodó szervezetek alkották. A felmérés során 512 telefonos interjú készült, amelyet a cég munkatársai a cégek első számú vezetőivel, illetve a társaságok gazdasági vezetőivel készítettek el.

A felmérés alapján kiderült, hogy az EU-csatlakozással kapcsolatban minden második cég minőségi tanúsítványt szerzett be. Közel ugyanilyen arányt képviseltek azok a vállalkozások, amelyek oktatást tartottak a munkavállalóik számára. Ennél valamelyest kisebb részt (kétötöd) képviseltek azok a cégek, amelyeknél a csatlakozást figyelembe vették a vállalati stratégia kidolgozása kapcsán, illetve valamilyen fejlesztést hajtottak végre az informatikai rendszerükben.

A felkészülés akadályai között a cégvezetők a legfőbb okként a tájékoztatás hiányát jelölték meg. Ide tartozik a megkérdezettek 25 százaléka. Érdekes adat, hogy a nagyvállatok irányítói között az információhiányban szenvedők aránya kétszer akkorára tehető, mint a közép vállaltok esetében. A vállalkozások valamivel több mint 10 százalékának megoldhatatlan feladat az elavult eszközpark lecserélése. Ugyanakkor a felmérés szerint a jogszabályok alkalmazása, megfelelősége nem okoz gondot a cégeknek. Ugyanis a cégvezetők alig húsz százaléka nyilatkozott úgy, hogy az uniós megfelelőségük legfőbb gátja valamely jogszabály hiánya.

A hazai cégvezetők informálódási szokásaira az a jellemző, hogy átlagban 4-5 forrást vesznek igénybe. A vállaltvezetők főként a napilapokból tájékozódnak. Ide tartozik a válaszadók 74 százaléka. A nagyvállalatok vezetői főként az üzleti lapokat tartják mértékadónak, a tévé, illetve a rádió körükben háttérbe szorul. E két utóbbi9 forrásból csupán alig több mint ötven százalékuk tájékozódik.

A Bell Research vezető tanácsadója, Sugár Mihály szerint kissé meglepő, hogy kifejezetten a csatlakozással összefüggő hírforrások a tájékozódási szamárlétra aljára szorultak. Úgy tűnik, hogy ezeknek a forrásoknak sem a minősége, sem a mennyisége nem éri el a vállalatvezetők ingerküszöbét. A teljes mintának 58 százaléka elégedett, míg 13 százaléka elégedetlen az ilyen forrásokból származó információk mennyiségével, illetve minőségével.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo