Hogy alakult a magánpraxisok piaca?

2016-ban a budapestiek 60 százaléka vett igénybe magánorvosi ellátást, szemben a 2014-es 49 százalékos aránnyal – mondta Vereckei Péter, a Pfizer magyarországi ügyvezető igazgatója, az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesületének elnöke egy tavalyi konferencián.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cikk a Piac & Profit magazin február-márciusi számában jelent meg. 

A magazin az Inmedio és Relay újságárusoknál kapható, de digitális formában is hozzájuthat. Előfizethet egy évre, de akár egy számot is megvehet. Megrendelését itt adhatja le>>>

Legtöbbet a fogászatra, a szülészetre és a nőgyógyászatra költünk a magán-egészségügyi intézményeknél. Ezeket követi a sorban a bőrgyógyászat, és meredeken emelkedik a plasztikai és rekonstrukciós műtétek aránya is. A szemészet, a kardiológia, a terhesgondozás, a fül-orr-gégészet, a gasztroenterológia is sokat húz ki a lakosság zsebéből, s még ide sorolható a gyermekgyógyászat is.

2018-ban 51,5 milliárd

Magyarországon 14 magán-egészségügyi szolgáltató létezett 2018 végén, ez a szám a beolvadások miatt 2019-ben 12-re csökkent. A 2018-ban működő 14 cég közül 13 adatai érhetők el, csupán a Dr. Rose Kft.-ről nincsenek információk.

A tizenhárom szolgáltató együttesen 51,5 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le 2018-ban, ez 12 százalékkal magasabb a 2017-es bevételnél. Össznyereségük 2018-ban közel 4,6 milliárd volt, csaknem 64 százalékkal magasabb a 2017-esnél. A tizenhárom cég közül mindkét évben kettő volt veszteséges: a Duna Medical Center Kft. és a Főnix-Med Zrt., utóbbi aztán 2019-ben beolvadt a legnagyobb piaci részesedésű Synlab Hungary Kft.-be. A Duna Medical Center veszteségét az magyarázhatja, hogy jelenleg még az építkezés fázisában van, a nagy értékű beruházások még nagyon viszik a pénzt, azok termőre fordulása csak később vihetik pozitívba az eredményt.

85 százalék a kisebb praxisoknál

A G7 cikke ugyanakkor megjegyzi, hogy a magán-egészségügyi szolgáltatók piacát nehéz pontosan becsülni, mert e cégeknél csak a teljes bevétel körülbelül 15 százaléka landolhat, a maradék 85 százalékon pedig több ezer kisebb magánorvosi praxis osztozhat. A szakmai konszenzus szerint a piacméret 2017 végén körülbelül 300 milliárd forint lehetett, és elég gyors ütemben nőtt.

A 2018-ban még piacvezető Synlab az idén a második helyre csúszhat vissza, annak következtében, hogy a tavalyelőtt még második Affidea Kft. 2019 novemberében bejelentette, megvásárolja a járóbeteg-szakellátást kínáló Medical Services Budapest Kft.-t. Ezzel az Affidea a hazai magán-egészségügyi piac egyik meghatározó járóbeteg-ellátási portfólióját hozza létre. A tranzakció 2020 végén zárul le teljesen.

Kormos Olga

Véleményvezér

Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo