Legyen szó síelésről, családi kirándulásról, hivatalos üzleti útról vagy az idei nyár sportrendezvényeiről, mint például a londoni olimpiai játékok, valamint a Lengyelország és Ukrajna által közösen megrendezésre kerülő 2012-es labdarúgó Európa-bajnokságról, több millió európai polgárnak és a világ más részeiről idelátogató turistának lehet szüksége a segélyszolgálatokra akár hazájában, akár annak határain kívül. Ennek ellenére a rendszeresen utazók 34 százaléka, az európai lakosságnak pedig csak 26 százaléka van tisztában azzal, hogy a 112-es segélyhívó számot tárcsázva kérhetnek segítséget, ha belföldön vagy külföldön bajba jutnának.
A nyelv sem akadály. Az Egyesült Királyság területén például a segélyhívó központok tolmácsszolgáltatást alkalmazva 170 nyelven állnak a bajba jutottak rendelkezésére, míg a francia központok összesen 40 különböző nyelven tudják fogadni a hívásokat.
Francia: Belgium, Franciaország és Luxemburg valamint 14 ország. Bulgária, a Cseh Köztársaság, Finnország, Németország, Görögország, Írország, Olaszország, Litvánia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szlovákia és Spanyolország.
Német: Ausztria, Belgium, Németország és Luxemburg valamint 12 ország. Bulgáriában, a Cseh Köztársaságban, Finnországban, Magyarországon, Olaszországban, Litvániában, Hollandiában, Norvégiában, Lengyelországban, Szlovákiában, Spanyolországban és Romániában.
Olasz: Olaszország, Cseh Köztársaságban, Horvátországban, Romániában és Spanyolországban.
Orosz: Cseh Köztársaság, Észtország, Finnország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Románia és Szlovákia
Siim Kallas és Neelie Kroes alelnökök 2012. január 27-én levelet intéztek a főbb közlekedési vállalatokhoz, amiben arra kérték azokat, hogy hívják fel utasaik figyelmét a 112-es segélyhívó számra. A legnagyobb vasúti, légi és egyéb közlekedési szolgáltatást nyújtó vállalatok csatlakoztak a népszerűsítő kampányhoz.
A segélyhívó számot – az adófizetők pénztárcájának megterhelése nélkül − például az interneten vásárolt jegyeken, fedélzeti magazinokban, honlapjukon feltüntetve vagy a személyzet közreműködésével tervezik minél szélesebb körben megismertetni. A közreműködő vállalatok listája a www.112.eu honlapon tekinthető meg.
Kroes és Kallas alelnökök úgy döntöttek, minden európai állampolgárnak hozzáférést kell biztosítani a 112-es segélyhívó számra vonatkozó okostelefon-alkalmazásokhoz, mégpedig a saját anyanyelvén. Az utóbbi években számos ehhez kapcsolódó mobiltelefon-alkalmazás született, de sokat lehetne még fejlődni e téren.
– A 112-es hívószám ismerete és tárcsázása életeket menthet, de a 112 csak akkor jelent segítséget, ha az emberek ismerik is ezt a számot. Ezért döntöttünk úgy, hogy az utazási társaságokkal együttműködve hívjuk fel az utazóközönség figyelmét, miközben éppen úti céljuk felé tartanak – hangsúlyozta Neelie Kroes alelnök.
Siim Kallas szerint a 112-es segélyhívó szám meghatározó biztonsági eszköz a közlekedésben. Mivel a kampányban részt vevő vállalatokhoz az egész év folyamán lehet csatlakozni, az eddigi érdeklődés alapján biztos abban, hogy még számos névvel fog bővülni a lista.